Forum > Algemeen Forum

Weggeef spullen

(87 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
24-6-2007 18:24
Tegenwoordig heb ik er een ventilator voor staan, en dan de rookmachine op een plek waar ze niet bij kunnen ;) Dan kunnen ze zich iig niet verbranden.
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
25-6-2007 10:37
Als je er een slang aan hang, gaan ze natuurlijk weer met hun mond aan de slang hangen, een rookmachine zelf laten ze wel staan!

Heb zelf ooit wel eens mijn rookdoos (Z-1000) achter de dj-booth gezet, dan op een cm of 10 van de spuitmond af een pvc pijp geplaatst, die dan aan de andere kant op de grond ligt. Zo kunnen ze er nooit met hun mond voor zitten. wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 13459
25-6-2007 12:11

renevanh schreef:

Als je je aan de voorgeschreven leeftijden en manier van gebruiken houdt, ben jij in ieder geval niet aansprakelijk als er wat mis gaat.
Waar komt deze wijsheid vandaan? Zou zo maar kunnen dat je wel degelijk aansprakelijk bent (en dat je dan, als je door de slachtoffer(s) berooid bent van een toekomst en alle centjes die je hebt, alsnog zelf verhaal mag proberen te halen bij die Chinees/whatever (indien dat bedrijf op dat moment nog bestaat en niet is omgedoopt in een MKIII naampje)).
Wat betreft kinderen en rookmachines: ook al zeg je 30 keer dat het niet gezond is, ze blijven naar het ding toerennen en ervoor gaan liggen... ik heb de moed opgegeven...
Ik hoop dat je daarme bedoelt dat je gestopt bent met het gebruik van een rookmachine in situaties waar dat niet op een veilige manier kan gebeuren…
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
25-6-2007 14:05

Dré schreef:

Wat betreft kinderen en rookmachines: ook al zeg je 30 keer dat het niet gezond is, ze blijven naar het ding toerennen en ervoor gaan liggen... ik heb de moed opgegeven...
Ik hoop dat je daarme bedoelt dat je gestopt bent met het gebruik van een rookmachine in situaties waar dat niet op een veilige manier kan gebeuren...
Nee. Als je al ruim een jaar tegen steeds dezelfde kinderen moet zeggen dat het ongezond/gevaarlijk is, het daarnaast niet mijn taak is om ze dat te zeggen (is de taak van de beheerder, jongerenwerkers en vrijwilligers in de zaal om kids en veiligheid in de gaten te houden) en steeds dezelfde kinderen het blijven doen, dan bemoei ik me er niet meer mee...

René
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
25-6-2007 15:01

renevanh schreef:

Nee. Als je al ruim een jaar tegen steeds dezelfde kinderen moet zeggen dat het ongezond/gevaarlijk is, het daarnaast niet mijn taak is om ze dat te zeggen (is de taak van de beheerder, jongerenwerkers en vrijwilligers in de zaal om kids en veiligheid in de gaten te houden) en steeds dezelfde kinderen het blijven doen, dan bemoei ik me er niet meer mee...

René
Misschien gewoon de roker niet meer gebruiken?? of met hooghangende met afstandsbediening gaan werken?

Deze houding getuigd niet echt van gevoel voor wat je doet. Je staat daar niet alleen voor jezelf.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
25-6-2007 15:06

renevanh schreef:

het daarnaast niet mijn taak is om ze dat te zeggen (is de taak van de beheerder, jongerenwerkers en vrijwilligers in de zaal om kids en veiligheid in de gaten te houden)
Los van dat ik daaraan twijfel, heb ik daar twee grote problemen mee:
*Bij jou gaat het dus niet om de gezondheid van kinderen maar om het risico op claims?
*Jij staat ten dienste van die begleiders, wat jij doet moet hun 'beleid' dus ten goede komen of iig niet tegenwerken.

Je kan toch gewoon je schuif dichttrekken zodra die kinderen er weer op af komt, zeker als het steeds dezelfde zijn dan weet je bij wie!

Thijl.
SiSKoSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-7-2006
Laatste: 18-10-2009
Berichten: 3
26-6-2007 19:26
Over die glowsticks denk dat het afhangt van type tot type,
was zelf eens zo een glowstickje uit een sprietje aan het halen door erop te bijten (was errug saaie fuif).
Bijt ik ineens die glowstick open, proefde wel erg vies maar na een pintje te drinken was dat ook alweer weg. Dus ik heb er iniedergeval niets van overgehouden.
Was overigens 1 met blacklight kleur.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
27-6-2007 01:11
Dré omschrijft dat altijd zo mooi met de vergelijking dat hij gister de snelweg over stak, en niet aangereden werd (iets in die richting, verbeter me waar nodig!). Zomaar de snelweg overlopen is dus geen probleem. Glowsticks eten ook niet? Vraag me al lang af waarom ze op de verpakking dingen als "niet in de mond stoppen" zetten... sneaky :V

[gemene modus] Gelukkig test jij voor ons welk type wel gevaarlijk is, en welke niet. sneaky :V [/gemene modus]
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-6-2007 01:23

DJ Delay schreef:

verbeter me waar nodig!
Met de ogen dicht bij voorkeur.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-6-2007 13:14

thijlklerkx schreef:

renevanh schreef:

het daarnaast niet mijn taak is om ze dat te zeggen (is de taak van de beheerder, jongerenwerkers en vrijwilligers in de zaal om kids en veiligheid in de gaten te houden)
Los van dat ik daaraan twijfel, heb ik daar twee grote problemen mee:
*Bij jou gaat het dus niet om de gezondheid van kinderen maar om het risico op claims?
In eerste instantie wil je dat natuurlijk voorkomen, maar als de betaalde krachten (jongerenwerkers en beheerder) hun werk niet goed doen, kan ik dat als vrijwilliger niet gaan overnemen. Natuurlijk heb ik dat toch geregeld gedaan en kinderen (en beroepskrachten!) gewezen op de gevaren, maar daar houd mijn taak echt op.
*Jij staat ten dienste van die begleiders, wat jij doet moet hun 'beleid' dus ten goede komen of iig niet tegenwerken.
Ik sta absoluut niet ten dienste van die begeleiders, ik sta vrijwillig ten dienste aan de overkoepelende stichting. Ik werk samen met de begeleiders, maar ik kan niet achter de booth licht/geluid staan te doen, en tegelijk 80 kids in de gaten houden. Daarvoor zijn de beroepskrachten er.
Je kan toch gewoon je schuif dichttrekken zodra die kinderen er weer op af komt, zeker als het steeds dezelfde zijn dan weet je bij wie!
Ik heb het één keer gedaan. 96 kids in de zaal, 4 voor de rookmachine op de grond. Schuif dicht, microfoon erbij, probleem uitgelegd. 92 kids chagerijning, 2 jongerenwerkers, 1 beheerder en 4 vrijwilligers die het niet nodig vonden, 4 kids die zich helemaal "the man" voelen omdat ze het voor elkaar hebben gekregen, en vervolgens bezig blijven met het uitlokken... Doe ik dus ook niet meer.

René

Terug naar forum Reageer (zonder quote)