Forum > Geluid

laptop kopen

(80 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-6-2007 15:56
Ben ZEER te spreken over de verschillene Antec kasten die ik heb gezien en gebruikt. Heb zelf de Take3 hier staan (3HE kast) die ontzettend stil is, goed koelt en waar amper stof in te vinden is na een flinke tijd draaien.

Het is dat'ie niet meer gebruikt gaat worden en dus naar Malle Pietje gaat... Anders had´ie een mooi plekje hier in de studio gekregen wink ;)

Zal eens kijken wat de kast die jij aangeeft kost..
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-6-2007 22:58

thijlklerkx schreef:

Als ik die stofzooi eruit wil krijgen moet ik dat ding toch echt open maken want een van de fans zit direct achter die bak...
Misschien is een kwastje en perslucht de oplossing.
Versterkers, scans e.d. worden daar ook mee schoongemaakt.
En misschien weet ik inderdaad niet hoe maar op het internet heb ik het ook niet kunnen vinden en reken er ook niet op dat je van Dell iets mee krijgt waarin staat hoe je het moet doen ( en dan kun je zeggen tuurlijk niet, bij mijn MyCom pc zat toevallig wel een keurige handleiding met allerlei informatie... )
Inderdaad natuurlijk niet. Een "how to" handleiding in de handen van een leek is ook niet aan te raden. Daarvoor heb je immers vakmensen.
Beter dus geen "how to" handleiding, ook al ben je een gevorderde.

Ach ieder heeft zo z'n merk, bedrijven die 24 uur per dag (of minder) er van op aan moeten kunnen, kiezen een kant en klare merk pc die voldoet aan de eisen.
Daarnaast hebben grotere bedrijven hun eigen helpdesk.

Martin.
kvm entertainment
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
19-6-2007 13:30

KVM schreef:

thijlklerkx schreef:

Als ik die stofzooi eruit wil krijgen moet ik dat ding toch echt open maken want een van de fans zit direct achter die bak...
Misschien is een kwastje en perslucht de oplossing.
Versterkers, scans e.d. worden daar ook mee schoongemaakt.
Helaas, ik kan het stof wel uit de fan spuiten maar dan spuit ik het dat ding in zodat het gezellig op de processor, grafische kaart en meer van dat komt te liggen... Dat is ook niet wat ik wil...

En wat betreft de how to, daar verschillen wij dan over van mening, ik denk dat ik niet de enige ben die geen zin heeft om 15+ euro te betalen om even met perslucht door een kastje te gaan...

Maargoed het is zoals je zegt, ieder heeft zo zijn merken happy :)

Groeten,

Thijl.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-6-2007 00:50

thijlklerkx schreef:

Helaas, ik kan het stof wel uit de fan spuiten maar dan spuit ik het dat ding in zodat het gezellig op de processor, grafische kaart en meer van dat komt te liggen... Dat is ook niet wat ik wil...
Dan maak je de hele unit schoon, lang leve de perslucht.
Daarnaast zijn er ook nog iets als speciale hulpmiddelen.
Wat te denken van borsteltjes met een buisje(ongeveer zo dik als een pen) en daaraan een stof zuiger?

Een TD heeft nu eenmaal speciaal gereedschap.
En wat betreft de how to, daar verschillen wij dan over van mening, ik denk dat ik niet de enige ben die geen zin heeft om 15+ euro te betalen om even met perslucht door een kastje te gaan...
De mening van de fabrikant is duidelijk. (alles in eigen hand houden) Je moest eens weten hoeveel reparaties je krijgt van mensen die denken dat ze het zelf allemaal kunnen. Probleem is denk ik dat het niets mag kosten, bovendien als je denkt dat je het zelf kan is die 15+ euro natuurlijk snel terugverdiend. (denk ook niet dat dat een reden is om niet voor een bepaald merk te kiezen)

Bedenk mij ineens, misschien dat ik vroeger zoveel Peavey verkocht omdat men netjes een schema erbij leverde.... of zal de cheap ass prijs de doorslag gegeven hebben..
wie zal het zeggen....

Martin.
kvm entertainment
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
21-6-2007 18:10

KVM schreef:

thijlklerkx schreef:

Helaas, ik kan het stof wel uit de fan spuiten maar dan spuit ik het dat ding in zodat het gezellig op de processor, grafische kaart en meer van dat komt te liggen... Dat is ook niet wat ik wil...
Dan maak je de hele unit schoon, lang leve de perslucht.
Daarnaast zijn er ook nog iets als speciale hulpmiddelen.
Wat te denken van borsteltjes met een buisje(ongeveer zo dik als een pen) en daaraan een stof zuiger?

Een TD heeft nu eenmaal speciaal gereedschap.
Even los van wat een TD is ( vast stom van me maar geen idee razz :p ).

Het feit dat er speciaal gereedschap voor te koop is maakt het voor mij niet fijner als het zonder dat gereedschap kan wink ;)

Daarnaast zeg jij 'Dan maak je de hele unit schoon' maar dat is het 'm nou net, de enige manier om lucht in die klomp plastic te krijgen die men om de processor en alles eromheen heeft gehangen is via de fan. Ik kan wel een hoop perslucht in die fan gaan spuiten maar dan valt (zoals gezegd) alle stof op de processor en grafische chips enzo en daar wordt het ook niet beter op. ( Ja nu kom jij misschien weer met een compressor ofzo maar die heb ik niet en ga ik ook niet kopen razz :p )

Groeten,
Thijl.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-6-2007 18:16

thijlklerkx schreef:

Even los van wat een TD is ( vast stom van me maar geen idee razz :p ).

ofzo maar die heb ik niet en ga ik ook niet kopen razz :p )

Groeten,
Thijl.
TD = technische dienst

Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-6-2007 22:27

thijlklerkx schreef:

Het feit dat er speciaal gereedschap voor te koop is maakt het voor mij niet fijner als het zonder dat gereedschap kan
[KNIP schreef:

( Ja nu kom jij misschien weer met een compressor ofzo maar die heb ik niet en ga ik ook niet kopen razz :p )
Precies, en dat is nu net wat de "vakman" wel in huis heeft. Dat is nu het verschil tussen de "handige" doehetzelver" die uiteindelijk niet echt DE oplossing heeft en maar wat aan klooit, en personeel dat weet waar men mee bezig is.

Martin.
kvm entertainment
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
22-6-2007 12:28
Misschien maar ik vind dat als ik er met mijn busje perslucht even voor zorg dat mijn pc weer stofvrij is ik niet aan het klooien bent. Ik zou niet weten wat een vakman daar beter aan kan doen want bij mij is ook alles stofvrij...

Groeten,

THijl.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-6-2007 18:32

thijlklerkx schreef:

...de enige manier om lucht in die klomp plastic te krijgen die men om de processor en alles eromheen heeft gehangen is via de fan. ...
Dat ding klik of schroef je toch zo uit je kast.

En als je niet weet hoe ga je naar de dell site, klik je op support/downloads/handleidingen, geef je je servicetag of systeem typenummer in en download je de manual of service manual waar alles instaat wat je maar wil weten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
22-6-2007 18:38
Nou dat ga ik dan maar een keer proberen...

Bedankt,

Thijl.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)