Forum > PC related Forum

Video streams mixen

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
SanderGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2007
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 4
19-6-2007 19:46
Hallo allemaal,
Ik organiseer samen met een aantal andere mensen in September een roeiwedstrijd en nu wilde we dit jaar iets nieuws doen, namelijk Live video. Het idee is dat er een paar camera's langs de baan (2 kilometer) staan samen met een computer die de beelden via een video stream en wifi (richt antennes) overstuurd naar de finish. Nu is het al gelukt om een stream te maken en ontvangen, maar nu willen we de verschillende streams nog tot een mooi geheel zien te mixen.
Nu is mijn vraag dus of iemand een programma weet die dit kan, ik heb me al een beetje suf gegoogled en een paar trial versies van VJ programma's geprobeerd (resolume en arkaos) maar daar is dit niet mogelijk (of ik heb niet goed genoeg gezocht natuurlijk...)
Hopelijk kunnen jullie helpen.
Alvast bedankt!
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
19-6-2007 19:56
Of er programma's voor bestaan weet ik niet, ik weet niet wat voor uitgangen je camera's hebben? Als het om s-video ofzo gaat kun je er nog dure kaartjes in gaan proppen.

Daarnaast vraag ik me af wat voor computer je ervoor gaat gebruiken want als je het wil beamen of een scherm mag je een flinke computer hebben om het op een fatsoenlijke kwaliteit naar die beamer te sturen.

Wellicht een beter idee is het huren van een echte video mixer, nieuw kosten ze tussen de €1.000,- tot en met zo'n beetje oneindig, een simpele moet dan dus wel voor een aardig bedrag te huren zijn... ( die hebben dan wel s-video in en geen firewire... Die zijn erg duur )

Groeten,
Thijl.

[edit]
Sorry ik had niet gezien dat het deels met wi-fi is, dit is niet van toepassing ashamed :$
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
19-6-2007 20:17
Om verschillende videobronnen (van bijvoorbeeld camera's) wilt mixen heb je volgens mij apparaten nodig met een genlock optie (zodat ze hun synchronisatie onderling op elkaar af gaan stemmen). Heb je camera's met die optie?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SanderGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2007
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 4
19-6-2007 21:29
Camera's moeten ook gehuurd worden dus daar zijn nog mogelijkheden in. Alleen als we met een hardware matige mixer willen werken zullen we eerst de video stream met een computer weer moeten omvormen naar een videosignaal (bijvoorbeeld s-video). Opzich te doen, maar kost weer een extra computer met de goede spullen erin per stream. Als dit dus te vermijden is met een software matige mixer en één stevige pc dan zou dat mooi zijn.
Het idee is dus als volgt (even voor de duidelijkheid):
camera-->computer-->wifi richtantenne~~~~~~~~~~~~~~
camera-->computer-->wifi richtantenne~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~wifi richtantenne-->computer--->beamer/scherm
camera-->computer-->wifi richtantenne~~~~~~~~~~~~~~~~~~
camera-->computer-->wifi richtantenne~~~~~~~~~~~~~~

(als het mogelijk is uiteraard)
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 75
19-6-2007 21:39
Is NUVJ misschien een oplossing? Meer info en demo kan je terug vinden op NuVJ.
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
SanderGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2007
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 4
20-6-2007 01:17
Ik heb er net even naar gekeken maar zie ook hier niet de optie om een stream te gebruiken (.asf bestandje) alleen lokale videobestanden.
Misschien zijn er andere bestandstypen die de VJ programma's wel begrijpen en toch een stream bevatten.
Toch allemaal alvast bedankt voor de moeite en snelle reacties!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
24-6-2007 03:44
Streams kunnen toch niet gemixed/gemonteerd worden omdat dit geen 'vast'bestand is?
Vooruit spoelen en dergelijke werkt 9/10 keer ook niet!

Correct me if 'm wrong
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
24-6-2007 11:51
Ik weet ook niet of dit licht/geluid forum de ideale plek is voor je vragen. Misschien kan je je vraag ook eens stellen op: Het videomontageforum. Ik denk dat daar misschien mensen zitten die antwoord kunnen geven op jouw vraag.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
SanderGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2007
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 4
24-6-2007 22:27
Dj-d: dit klopt deels ja, maar is wel een synchronisatie signaal aan het begin van elk frame om aan te geven dat er een frame begint, net als een 'gewoon' video signaal. Dus in theorie zou het mogelijk moeten zijn lijkt me.

Maarten-square: Bedankt, ik zal het daar eens proberen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-6-2007 00:49
2 huis-tuin-en-keuken-PC's met een videokaart met S-video-uitgang en een externe videomixer is volgens mij toch echt de meest makkelijke en betrouwbare oplossing die ook daadwerkelijk haalbaar is.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)