Forum > Algemeen Forum

Oplichters actief

(84 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
16-5-2007 17:35
Ik had via marktplaats een reaktie op een advertentie,

In het engels en begon zo:

"Good day to you..
My name is Mr donell and i would like to know if your above mentioned is still up for sale, if is still, kindly reply me with the below details:-

Your last asking price:-
Current condition:-
Its age:-

Your urgent response will be highly appreciate.

Mr Donell Rich..."

Deze mensen sturen je een check die je bij de bank kan verzilveren zodat het geld word overgemaakt op je rekening.

vond het een rare manier maar dacht, laat maar eens komen dan zie ik wel.
komt er een check binnen voor 4500 euro (ik had 325 afgesproken), mijn ledje ging branden...

vandaag met deze check (van de duitse commerzbank) naar mijn bank geweest om uit te zoeken of dit bekend was bij de bank en werd meteen positief bevonden op fraude. (bekent geval)

bleek dat je daarna geld moest overmaken op een bank in afrika ofzo met alle gevolgen van dien, weet de gevolgen niet maar wil ik ook niet weten.

beware...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
16-5-2007 17:48
Ja ik had het laatst ook met mijn laser op marktplaats.

Mail in het engels, dus mailtje terug. Prijs, ophalen, alles was ok, maar er kon ALLEEN met cheque betaald worden. Dus ik mail terug dat dat niet mogelijk is (ik ga geen geld wit lopen wassen), en dat er alleen per paypal of een overboeking per bank betaald kon worden.

Sindsdien geen reactie meer gehad.
Vergeet niet te lachen
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-5-2007 18:02
he dit verhaal komt mij ook bekend voor, heb er eigenlijk weinig van gedacht maar kreeg geen reactie meer nadat ik had geschreven dat men de CV kasten moest komen ophalen. mail was in het engels en het betrof een Frans emailadres.

iedereen oppassen dus...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
16-5-2007 18:22
Fransen die engels spreken shocked 8O

Nog geen last van gehad maar bedankt voor de waarschuwing, ik blijf op mijn hoede...

Over het algemeen zijn dit soort dingen vrij makkelijk te herkennen ( ik zou persoonlijk uberhaupt niet in zee proberen te gaan met een fransman (afgaande op mail) die een engelse mail stuurt, om dan te betalen met een cheque naar Afrika... )

Thijl.
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
16-5-2007 18:27
Ik heb er inderdaad enige tijd geleden ook mee te maken gehad, Engelsman die mailde, zou cheque sturen, als dan alles rond was zou een "betrouwbare" zakenrelatie meteen de spullen komen halen. Maar niet op in gegaan, want ik wilde geld vooraf op rekening zien, of onder rembours (contant van die "betrouwbare" zakenrelatie had ook gemogen). Word op marktplaats e.d. ook veel voor gewaarschuwd.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
16-5-2007 19:33
Heb laatst ook een engelse koper gehad, die pas in Nederland woonde. Deze koop is echter helemaal goed verlopen. Spullen gewoon op de afgesproken tijd afgehaald en betaald.

Echter heb ik het ook al meegemaakt dat het mij niet zo betrouwbaar leek dus heb ik na 2 engelse mailtjes een mailte in het spaans gestuurd. Hier heb ik geen enkele reactie meer op gehad. Niet erg serieus dus, had anders wel een mailtje verwacht met wat de betekenis was.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
16-5-2007 19:44

BGijs schreef:

Heb laatst ook een engelse koper gehad, die pas in Nederland woonde. Deze koop is echter helemaal goed verlopen. Spullen gewoon op de afgesproken tijd afgehaald en betaald.

Echter heb ik het ook al meegemaakt dat het mij niet zo betrouwbaar leek dus heb ik na 2 engelse mailtjes een mailte in het spaans gestuurd. Hier heb ik geen enkele reactie meer op gehad. Niet erg serieus dus, had anders wel een mailtje verwacht met wat de betekenis was.
Eerlijk gezegd zou ik het ook wat vaag vinden als ik een Spaans mailtje krijg...
Het begint wat te worden..
BGijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 6-10-2019
Berichten: 84
16-5-2007 20:01
Is het ook wel, maar ik was die rare vragen/mailtjes beu ashamed :$.
In heaven is no beer, so let's drink it here!!!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
16-5-2007 20:14
Ik lees veel over dit soort dingen, maar dat allemaal met nep banksite enzo.

Ik heb echt een check gehad van 4500 euro die mijn bank gewoon kon aannemen, natuurlijk word de 4500 nooit betaald en krijg ik een nep bericht dat het geld pas kan worden overgemaakt als mijn item verzonden is oid. Duurt 3-6 weken voordat de check erdoor was.

maar ze nemen de moeite om een postzegel te plakken en een check op te sturen, als er gewoon 325 euro op had gestaan had ik hem zo ingeleverd bij de bank. werd me niks verteld over een adres in nigeria maar dat een reliable shipping agent langs komt om het ding op te halen.

natuurlijk allemaal te vaag voor woorden gelukkig...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 5308
16-5-2007 20:54
Dit is de overbekende Nigeriaanse 419-scam. Ik mag hopen dat niemand daar toch nog intrapt?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)