Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 51 van 219)
Moderator(s): Dré
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
9-5-2007 09:58
Niet zo minachtend over je eigen bus joh laugh :D
Ik denk dat dat dinge luxer is als de gemiddelde auto of niet?
En aangezien hij (vrij) nieuw is kan het best een potentieel object zijn!

Maar goed, ik zou er ook gewoon reclame op plakken hoor. Toch weer dat beetje extra promotie! Kun je btw wel zien of de bus vol of belangrijker leeg is? Als ze zien dat het met licht en geluid te maken heeft maar daarna gauw weer zien dat de bus leeg is is het ook minder interessant natuurlijk!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-5-2007 12:59
Nah ik bedoel het ook niet minachtend, het ding is inderdaad luxer dan de meeste personenauto's... maar het is ook mijn enige auto en met de kilometers die ik maak wil ik wel een beetje comfortabel reizen razz :p .

Ik bedoel eigenlijk dat een bus natuurlijk een stuk moeilijker verhandelbaar is dan een personenauto. Vooral in NL is daar gewoon weinig markt voor, omdat een bus voor particulieren niet interessant is. Nu weet ik ook wel dat de meeste gestolen auto's niet in NL blijven maar toch.

Ik vond het inderdaad ook zonde om met een reclamebord van 3 meter rond te rijden zonder iets erop. Hij is overigens volledig geblindeerd, dus men kan niet zien wat er wel of niet inzit.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
9-5-2007 16:20
Je gebruikt hem dus ook gewoon privé? Op wat voor manier heb je dat met belasting, etc gedaan? Ben namelijk ook aan het kijken voor iets soortgelijks.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-5-2007 16:39
Dan krijg je gewoon te maken met de bijtelling he... als je een auto ook prive gebruikt die op naam van de zaak staat wordt een bepaald percentage van de cataloguswaarde ieder jaar bij je winst geteld. Dan is je winst dus boekhoudkundig een paar duizend euro hoger, maar dat betekent ook dat je over een paar duizend euro meer belasting moet betalen.

Aan de andere kant mag je alle kosten die je voor de auto maakt weer aftrekken van die winst, dus per saldo is het vaak gunstiger de auto op naam van de zaak te zetten. Het totaalbedrag van de kosten is immers meestal hoger dan de bijtelling. Als de werkelijk gemaakte kosten voor de auto minder zijn dan het bedrag van de bijtelling is de bijtelling overigens gelijk aan het bedrag van de werkelijk gemaakte kosten, dus je gaat er eigenlijk nooit op achteruit.

Ik ben overigens geen expert op belastinggebied, daar hebben we de boekhouder voor wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-5-2007 16:55
Bij een bedrijfsauto is er nog een leuke extra, de "meerdere bestuurders" regel. Als een bedrijfswagen (geldt dus niet voor personenwagens) aantoonbaar doorlopend afwisselend bestuurd wordt door meerdere bestuurders, dan neemt de belastingdienst genoegen met een vast (en behoorlijk laag) bijtellingsbedrag (300 euro).

Zie ook hier

Zeker voor een kleine onderneming met 1 bus en 2 ondernemers kan dit mogelijk interessant zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
9-5-2007 17:27
Ik heb het nog anders opgelost, omdat mijn bus met meubelbak toch wel wat lastig was hier en daar, vooral op privé dingetjes en pakeergarages. En dat ding al vlot tussen de 1 op 5 en 1 op 7 diesel lust. Heb ik gewoon een tweede grijs kenteken auto gekocht, niet de allermooiste meer, maar rijd perfect op gas wink ;) Voordeel, ouder dan 15 jaar dus geen bijtelling meer. Aankoop bedrag is lachen, belasting ook, verzekering valt iet wat tegen, maar valt goed mee te leven. En nog steeds voor kleine klusjes makkelijk inzetbaar. Officieel mag hij zelfs meer laden en trekken dan mijn "grote"bus met laadklep.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
9-5-2007 17:42

klunz schreef:

Heb ik gewoon een tweede grijs kenteken auto gekocht, niet de allermooiste meer
klunz
Welk Type/merk? Heb je een foto? razz :p
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
12-5-2007 16:58
Vandaag op nu.nl, de lezersfoto: klik.
Vergeet niet te lachen
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
12-5-2007 22:20
Blijkt toch dat ze in deze branche niet zo goed overweg kunnen met bestelwagentjes razz :p
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
13-5-2007 00:52
sonde van de wagen.
zie het laatste tijd veel te veel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)