Showtec showdesigner en Elation Magic 260
(19 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-11-2003 Laatste: 27-9-2009 Berichten: 102 | 11-2-2007 17:58 |
www.new-line.nl/v/20401 Heeft iemand al met deze tafel gewerkt? Zo ja.. Werkt deze tafel grotendeels hetzelfde als de sgm pilot 2000 en heeft dus ook een shape generator? | |
Nu ook schuimparty's ! ;-) | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 12-2-2007 14:01 |
We hebben hem al sinds 24-10-2006 in bestelling staan bij de importeur maar nog nooit gekregen. Ik vraag me zelfs sterk af of hij ooit al een keer leverbaar is geweest. Best jammer, ben zelf ook erg nieuwsgierig. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 12-2-2007 14:13 |
Heb zelf al een ander bijzonder interessant alternatief gevonden: Elation Magic 260. Sloeg steil achterover toen ik zag wat 'ie kan en wat 'ie kost. Goede doordrukknoppen, veel playbackknoppen (24 per bladzijde, en dat nog *12), duidelijk en groot display, plaats voor 24 fixtures, paar knoppen om wat losse effecten te schakelen, shape-generator, step- en fade-time per stap, noem maar op. Ik heb er sinds vorige week een staan, zal er binnenkort eens mee aan de slag gaan. (Moet ook wel, komende maandag moet 'ie gebruikt worden) Ik denk dat als deze tafel eenmaal een beetje populair wordt, de verkoop van de Scanmasters fors terug zal lopen. Zal er binnenkort wel een topic over maken. Staat overigens ook bij Dré in de shop, alleen nog zonder foto's ed. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 12-2-2007 14:36 |
Foto, tekst en handleiding zijn zojuist toegevoegd (loop nog "wat" achter bij sommige producten ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 12-2-2007 18:05 |
Martijn, wat gebeurd er nu met de q commander? Beviel ie niet?... | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 12-2-2007 18:44 |
Hoho De Qcommander vervangen doet 'ie sowieso niet, al mis ik wel wat dingen zoals een shape-generator. Ik zou de Magic 260 dan gaan gebruiken voor kleine dingen waar bijvoorbeeld alleen 2 of 4 scans en een setje effecten moeten worden aangestuurd. Op de Magic 260 mis ik vooral de faders, en die kunnen er niet extern aangehangen worden. Als je de prijs/prestatieverhouding van beide tafels gaat vergelijken wordt het makkelijk, dat wint de Magic 260 (en dik ook). Heeft er vooral mee te maken dat de Qcommander al wat ouder is, en toendertijd ook behoorlijk duur was. (En de Magic 260 naar verhouding 3x niks kost) | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1855 | 19-2-2007 13:18 |
Martijn schreef: Ik heb er sinds vorige week een staan, zal er binnenkort eens mee aan de slag gaan. (Moet ook wel, komende maandag moet 'ie gebruikt worden)Zal er binnenkort wel een topic over maken. | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 19-2-2007 14:10 |
Aan spelen met het tafeltje zelf nog niet toegekomen. Wel de handleiding een keer aandachtig doorgelezen, en wat ik eruit kon opmaken is dat er maar een (1 dus) chase tegelijk kan lopen. Dan kun het hele overlay verhaal wel vergeten. Dat zou er dus op neerkomen dat als je er 20 apparaten (Ding kan er tot 24 aansturen) wilt proggen, je alles tegelijk mee moet proggen. Wil je een keer knipperen met de scans/heads, dan moet je dus een andere chase aandrukken waar dat in meegeprogrammeerd is. Vanmiddag eerst maar eens mee spelen om te kijken of het inderdaad zo is. Is het zo, dan gaat er een telefoontje naar de importeur om te kijken of er in overleg met Elation de software aangepast kan worden. (Tafeltje is namelijk wel aan de computer te hangen via USB) Zou toch zonde zijn om zo'n mooi tafeltje op deze manier onbruikbaar te maken. | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 19-2-2007 18:53 |
áls die functie al mogelijk is zouden ze hem meteen inbouwen neem ik aan. Lijkt me sterk dat dat via USB later te upgraden is... Zou wel zonde zijn als die functie er niet op zit (dan komt het qua praktisch niveau niet boven een scanmaster ) Is die USB niet voor het bijwerken van de librarie? | |
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 19-2-2007 19:48 |
USB is inderdaad om de library bij te werken. Moet je eerst door Elation het apparaat aan laten maken, vervolgens upload programma van de site halen, en daarna zelf erin stoppen. De USB poort kan ook worden gebruikt om back-ups te maken, en om een lampje in te prikken. Multifunctioneel dus. Zou me daarom niet verbazen als op die manier ook de software bijgewerkt kan worden. In de handleiding staat meerdere keren dat er met LTP (Last Takes Precedence=laatst aangedrukte chase is actief, de rest wordt uitgeschakeld) wordt gewerkt. Da's heel mooi, maar zorg dan in ieder geval dat dat per kanaal individueel gaat. Desnoods HTP, zoals dat ook bij Scenesetters etc. werkt. Helaas vandaag niet toegekomen aan het testen, moest nog een aantal Madjes schoonmaken. Wordt even ergens tussenproppen deze week, moeten ook nog kistjes getimmerd worden. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers |