Forum > PC related Forum

draaien mbv laptop?

(196 reacties. Pagina 2 van 20)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
29-6-2003 16:12

denniskies schreef:

en hoe erg is de geluidskwaliteit van een laptop?
Ligt aan je geluiskwaliteit. Ik draaide op de geluidskaart die erin zat dubbel mono. Nu heb ik deze nog niet (dubbel mono) kunnen testen op de volledige set, maar op de topjes die op mijn kamer staat komt er perfect geluid uit (mono). Stereo hebben wel wel al op de totale set getest en dat is nagenoeg gelijk aan cd-spelers.
Lost in Music
SybrandStandaard Lid
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
29-6-2003 16:33
in princiepe kan je het gewoon vergelijken als cd's met mp3 bestanden gemaakt!!! niks missend eigenlijk...
zorg wel dat je een beetje snelle computer hebt: anders moet hij denken, en dat ga je horen!!!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ Hugo PStandaard Lid
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 3-7-2003
29-6-2003 17:04
1 x bewerkt. Laatst door DJ Hugo P op 29-6-2003 17:14

denniskies schreef:

Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die bij het draaien gebruik maken van een laptop/pc. Mensen die dus naast draaitafels/cdspelers ook een computer gebruiken als bron.
mijn vragen zijn namelijk:
- watvoor systeem heb je (op z'n minst) nodig?
- in de meeste laptops zitten echt behoorlijk cr*ppy geluidskaarten, dus hoe los je dat op? of heb je daar niet zo'n last van?
- welke programma's gebruiken jullie voor het draaien?
- wat zijn de voor-/nadelen?

alvast bedankt,
Dennis
Ik heb aardig wat tijd besteed aan het het testen van DJ software. Helaas is het zo dat alle progjes ergens de plank missen (if only i could program my own software). Er is dus behoorlijk wat GRAB te downloaden.
De beste voor mij is BPM Studio. Hier zit alles op en aan. best of all is dat je er ook nog een controller voor kunt kopen, een Denon look a like (aan te sluiten op com of USB). Alleen draaien met een labtop?!? hoe wil je dat in godsnaam gaan doen? Je hebt tenminste 2 (liever drie) geluidskaarten nodig. 1 voor speler A, 1 voor speler B en dan ook nog 1 voor je monitor. Wel is het zo dat van sommige geluidskaaten met meerkanaals uitgang deze uitgangen afzonderlijk aan te sturen zijn. Draaien met een labtop lijkt me lastig te realiseren. Misschien kun je het beste winamp met een crossfade plugin gebruiken of een simpel beatmatching progje downloaden!

BTW de evaluatieversie van BPM studio is erg vervelend!! Teksten als "this is a demo" hoor je door je muziek en naar een half uur geen geluid meer. sad :(

mzzl Hugo P
Fighting against war, is like fucking for virginity!
DenniskiesStandaard Lid
Laatste: 3-7-2005
29-6-2003 17:07
het si niet mijn bedoeling om alleen met een laptopt te draaien. Ik wil hem gewoon naast m'n twee draaitafels gebruiken.
"not he who has nothing is unhappy, but he who wants most"
SybrandStandaard Lid
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
29-6-2003 19:25
1 x bewerkt. Laatst door Sybrand op 29-6-2003 20:39
Ik heb aardig wat tijd besteed aan het het testen van DJ software. Helaas is het zo dat alle progjes ergens de plank missen (if only i could program my own software). Er is dus behoorlijk wat GRAB te downloaden.
De beste voor mij is BPM Studio. Hier zit alles op en aan. best of all is dat je er ook nog een controller voor kunt kopen, een Denon look a like (aan te sluiten op com of USB). Alleen draaien met een labtop?!? hoe wil je dat in godsnaam gaan doen? Je hebt tenminste 2 (liever drie) geluidskaarten nodig. 1 voor speler A, 1 voor speler B en dan ook nog 1 voor je monitor. Wel is het zo dat van sommige geluidskaaten met meerkanaals uitgang deze uitgangen afzonderlijk aan te sturen zijn. Draaien met een labtop lijkt me lastig te realiseren. Misschien kun je het beste winamp met een crossfade plugin gebruiken of een simpel beatmatching progje downloaden!

BTW de evaluatieversie van BPM studio is erg vervelend!! Teksten als "this is a demo" hoor je door je muziek en naar een half uur geen geluid meer. sad :(

mzzl Hugo P
Er zijn volgens mij wel meer progjes waar je een externe controller aan kan hangen...

extra boxen kan je ook aansluiten via doorlus(mocht die op je versterker zitten)_
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
29-6-2003 20:01
Zo'n hele lange tekst quoten lijkt me nou niet echt nodig. Daardoor worden de pagina's zo lang he sad :(
Door internet beperkt
TurbovliegStandaard Lid
Laatste: 1-9-2004
29-6-2003 20:58
ooit al eens iemand aan pcdj fx gedacht?
de controller (dac-2) kost hier maar een 300-350€.
terwijl de bpm controllers wel tot 1000€ durven gaan.
pcdj fx heeft ook kill functies en echo e.d.
je kunt je cd drives wel niet als 'speler' gebruiken, je moet de mp3's op je hd zetten.
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
29-6-2003 21:52
En bij pcdj mis ik ook die enorm makkelijke sampler. Gewoon onder je nummerieke toetsenbord programmeren en het publiek kijkt massaal jouw kant op als je de goede fragmenten, op de goede momenten er doorheen gooit. (Zelf heb ik er toeters, en kermis samples tussen zitten; JaHOEEEEEE, attentione....toeeeet enz.) Vind ik toch fijner werken als een sampler op een mixer.
Maar dat is MIJN mening...
TurbovliegStandaard Lid
Laatste: 1-9-2004
29-6-2003 23:19
je hebt natuurlijk je kill functies op je mixer, ikzelf kies bpm ook...
maar weet er iemand welk verschil er is tussen de 4.6 en de 4.7??
DenniskiesStandaard Lid
Laatste: 3-7-2005
29-6-2003 23:19
Ok, al met al kunnen we dus zeggen dat het een leuke toevoeging is aan je geluidsapparatuur, maar nie te gebruiken als hoofdgeluidsbron.

Het toevoegen van effecten ed lijkt me ook wel erg leuk/interessant en ik denk dat ik die laptop maar aanschaf.

bedankt voor de reacties allemaal!
"not he who has nothing is unhappy, but he who wants most"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)