Forum > PC related Forum

Sms software

(36 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
20-10-2006 19:30
Zoals beloofd, heb ik een scriptje in elkaar gebakken om een smsboard van www.smsboard.nl uit te kunnen lezen. Wat je er dan mee doet mag je helemaal zelf weten. Voor een voorbeeld + code, kijk je hier:
https://dewit-ws.nl/dump/sms/
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-10-2006 02:10

deWit schreef:

Vanmiddag die oude Siemens M35 eens opgezocht in de rommelbak... Net even een datakabeltje wezen halen... Ik ga me komende herfstvakantie denk ik wel vermaken....
Op zich best wel interessant, ik heb helaas nog steeds geen tijd gehad om mij volledig te verdiepen in het medialas SMS verhaal.

Volgens mij heb je geen datakabel nodig indien er op de laptop infrarood zit. Zowel de siemens als de genoemde Nokia hebben infrarood.

Toch lijkt mij eigen softare op een laptop die je stuurt naar een beamer het mooiste.
Naar mijn idee wekt de SMS plug-in van medialas ook zo.

Martin.
kvm entertainment
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
21-10-2006 18:47

deWit schreef:

Zoals beloofd, heb ik een scriptje in elkaar gebakken om een smsboard van www.smsboard.nl uit te kunnen lezen. Wat je er dan mee doet mag je helemaal zelf weten. Voor een voorbeeld + code, kijk je hier:
https://dewit-ws.nl/dump/sms/
Met dit script kan ik wel wat happy :)
Zelf nog wat toeters en bellen aan toevoegen om het er iet leuker uit te laten zien laugh :D
Focus on the customer and the rest will follow.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
21-10-2006 19:20

KVM schreef:

deWit schreef:

Vanmiddag die oude Siemens M35 eens opgezocht in de rommelbak... Net even een datakabeltje wezen halen... Ik ga me komende herfstvakantie denk ik wel vermaken....
Op zich best wel interessant, ik heb helaas nog steeds geen tijd gehad om mij volledig te verdiepen in het medialas SMS verhaal.

Volgens mij heb je geen datakabel nodig indien er op de laptop infrarood zit. Zowel de siemens als de genoemde Nokia hebben infrarood.

Toch lijkt mij eigen softare op een laptop die je stuurt naar een beamer het mooiste.
Naar mijn idee wekt de SMS plug-in van medialas ook zo.

Martin.
Infrarood werkt ook, maar dat heeft mijn laptop niet ;-). Dus gaat het gewoon via een datakabeltje op de com poort. Het vandaag ook een nieuwe M35I gekocht op marktplaats, want degene die ik gevonden had doet het niet echt meer... Hopen dat hij snel binnenkomt, en eventuele vorderingen zal ik hier posten.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
25-10-2006 20:20
https://www.codesegment.com

Sms studio, werkt goed en niet zo gek duur, gewoon een oude gsm, datakabel/bluetooth, pre-pay simmetje zodat je eigen nummer hebt en gaan :p

kun je bv dit krijgen als resultaat:

Picje
vaj-ta-lie-tie
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
25-10-2006 22:20
Zojuist eens de datakabel aangesloten, en even met hyperterminal op die siemens M35i aan het rammen gegaan. Ding ondersteund helaas geen text mode, voor het ophalen van berichten. in PDU formaat lukt het wel, maar dan moeten we dat weer gaan decoden...

Vooralsnog lukt het aardig, ophalen van berichten lukt al middels een stukje visualbasic. Encoden van een sms is iets lastiger...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
27-10-2006 20:31
Ik ben er helemaal uit hoe ik het in elkaar ga zetten... Heb het volgende in mijn hoofd: middels VB de connectie op de com poort, daar vandaan laat ik VB een request doen naar een online staande PHP pagina, die het bericht omzet van PDU naar leesbare tekst, en het vervolgens wegschrijft in een database. Reden voor mij om het zo te doen is, is dat ik veel meer thuis ben in php dan in VB, en ik mijzelf zo een open mysql server bespaar. Als er intresse is zal ik eventueel de code van mijn VB baksel wel eens online zetten, zodat men er zelf ook mee verder kan. Het PHP gedeelte zal in ieder geval niet online komen, dat houd ik voor mijzelf...

Mocht er nog iemand tips hebben, met betrekking tot operator software, dan hoor ik het graag overigens.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)