Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 7 van 289)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
15-6-2003 16:52
Ik zit met een vraag. Is het reeel dat als ik dadelijk mijn showtje heb, omdat er van uit te gaan dat je iets ongeveer 40 avonden kunt gebruiken (lampen waarschijnlijk iets korter, en boxen e.d. iets langer), ik dus alles bij elkaar optel en dan door 40 deel?

voorbeeld; mensen hebben op een sportdag of iets dergelijks wat achtergrond muziek nodig.

- 2xk112--------= 420
- 2xstatieven---= 100
- versterker----= 440
- mixertje------= 160
- mic en kabels = 100
totaal----------= 1220:40=30
verder kost het mij niks (ook geen tijd, want het is verhuur) dus komen er geen overige kosten bij.
Als ik zou zeggen dat ik voor achtergrond muziek 30 euro zou rekenen zou ik meteen een martkverzieker genoemd worden. Vinden jullie dit nu te duur, te goedkoop of begrijpen jullie het wel als ik het zo uitleg.

Als ik zo een gewone standaard show bereken kom ik op 100 euro uit. In mijn buurt denk ik niet dat ook maar 1 iemand dat gaat betalen voor; 2xk112, misson 900, 2xk&m statieven, pc met bpm studio en (helaas) mp3tjes (de eerst volgende uitbreiding is overstappen op orginele muziek), prul trusje, 2 statieven met ieder 4 parren aangestuurd met een dcp-4, antarie z80 en voor 200 euro effectjes. Natuurlijk zit alles in flightcases en heb ik (dan) een net meubel. Verder vraag ik er voor me zelf geen geld voor omdat ik het leuk vind om te doen en alleen de onkosten uit te halen. Hoe zouden jullie dit oplossen, gewoon die 100 euro vragen, minder of meer.

Ik hoop van julllie te horen wat een goede prijs zou zijn en hoe die berekend is.
Maar dat is MIJN mening...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-11-2024
15-6-2003 18:53

Roytje schreef:

ik dus alles bij elkaar optel en dan door 40 deel?
verder kost het mij niks (ook geen tijd, want het is verhuur) dus komen er geen overige kosten bij.

(de eerst volgende uitbreiding is overstappen op orginele muziek),
Zo, en waar wil je die dan van betalen?
EEn beetje collectie zal toch al gauw zo'n 200 verzamelcd's beslaan en (200x € 15,-) 3000 euro heb je niet zo snel bij elkaar verdient.
Als je alles voor zo weinig geld wilt doen, en het kost je geen tijd, en verder kost het je ook niets, waarom doe je het dan?
Het enige wat je met die prijzen doet, is het voor een ander onmogelijk maken om nog iets te verdienen sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-11-2024
15-6-2003 19:00

rick schreef:

Aankomende vrijdag hebben we een feest dat de hele nacht door gaat
Normaal kosten we 70 euro (en dat vond hij al duur) maar na 12en kosten we natuurlijk duurder
Om te beginnen moet je het alleen doen als je er zelf vrede mee hebt, wat je er voor vangt.
€ 70,- is al erg weinig, en als iemand dat duur vind, dan gaat hij maar zelf plaatjhes draaien!
Maar als je voor een normale avond € 70,- rekent,
Draai je meestal 4 uur. Redenerend dat je een hele nacht door draait, ben je toch al gauw 12 uur in de weer.
Normaliter reken je voor nachtelijke uren een dubbele gage,
Dus reken het maar uit, ik zou in jouw geval er minstens 3x€ 70,- voor vragen.

In ons geval is de berekning als volgt:
Wij vragen voor een normaal klein avondje € 350,- inclusief BTW.
En dat is dan tot uiterlijk 01.00uur.
Voor elk uur extra vragen we dan ongeveer € 50,-
Dus als we dan tot 08.00uur door zouden moeten draaien word het minstens: € 475,- Extra inclusief. Dus totaal € 825,-

Je app. heeft ook veel meer te lijden van zo'n lange avond, en bedenk maar eens hoeveel platen je moet opzetten.
Je kan ook niet alles drie keer opzetten, dat is saai.
Dus je zal ook met een goede collectie muziek op de propjes moeten komen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RoyStandaard Lid
15-6-2003 19:20

Tom schreef:

Zo, en waar wil je die dan van betalen?
EEn beetje collectie zal toch al gauw zo'n 200 verzamelcd's beslaan en (200x € 15,-) 3000 euro heb je niet zo snel bij elkaar verdient.
Als je alles voor zo weinig geld wilt doen, en het kost je geen tijd, en verder kost het je ook niets, waarom doe je het dan?
Het enige wat je met die prijzen doet, is het voor een ander onmogelijk maken om nog iets te verdienen sad :(
Tom, misschien is het wat onduidelijk, maar ik heb 2 verschillende voorbeelden gebruikt, de eerste (die jij quote) is alleen verhuur. En bij verhuur reken ik niets extra. Maar bij een gewone draai avond reken ik wel degelijk een bedrag voor mezelf. Ook ga ik die cd's een heel eind van mijn eigen geld betalen omdat ik ze vaker zelf ga gebruiken als dat ik dat met de drive-in zou doen.
Omdat ik denk (tips van een aantal mensen die nu ook net zoals jullie een aantal jaar in het vak zitten) dat als je een nette verhuur set neerzet bij een school, dan zullen ze jouw eerder inhuren voor de dixo shows, waar ik wel wat (beschijden, het blijft een hobby) mee verdien en ik ook nog eens gigantisch leuk vind.

P.S. zoals ik al zij heb ik mijn spul nog niet, en is dit de manier zoals ik het wil gaan doen, en daar mogen jullie natuurlijk opmerkingen over geven die ik natuurlijk allemaal ga overwegen.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
15-6-2003 19:49
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 17-6-2003 17:46

Roytje schreef:

Tom, de eerste (die jij quote) is alleen verhuur. En bij verhuur reken ik niets extra.
Je gaat ervan uit dat je je spul 40x kan verhuren. Na 40x is de boel weinig meer waard. Jij hebt dan precies een bedrag verdiend waarmee je nieuw spul kan kopen. Je hebt er dus niks aan overgehouden. En dan moeten we nog hopen dat er nooit wat stukgaat, dat de huurders alles netjes terugbrengen enzovoort.

Dat je aan een drive-in show niet zoveel hoeft te verdienen, ok. Dat doe je dan voor je plezier. Maar verhuur ook? Ik heb daar zelf nooit veel plezier aan beleefd. Integendeel. Waarom doe je dat dan voor zo weinig geld?

En so what als ze je te duur vinden. Gaan ze toch lekker naar een ander?

Roytje schreef:

als je een nette verhuur set neerzet bij een school, dan zullen ze jouw eerder inhuren voor de dixo shows
De praktijk leert dat dat niet zo is!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RoyStandaard Lid
15-6-2003 20:02

Victor schreef:

Roytje schreef:

als je een nette verhuur set neerzet bij een school, dan zullen ze jouw eerder inhuren voor de dixo shows
De praktijk leert dat dat niet zo is!
Ow, dat veranderd de zaak natuurlijk... Ik heb namelijk gehoord van wel (zie vorige post). Maar als dat niet zo is dan is het zeker niet de moeite om de verhuur tegen afschrijfprijzen te doen. Eerlijk gezegd leek het mij ook logischer als je ergens een nette set neerzet tiptop, geflightcased en met een nette service voor een goede prijs dan zullen ze als ze een disco nodig hebben eerder naar jouw kijken omdat ze met jouw goede ervaringen heb gehad. Hm, nu ga ik er toch weer eens over denken.
SybrandStandaard Lid
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
15-6-2003 20:08
het gaat dan over jouw kwaliteit als DJ; ik denk dat als je zo'n show neerpoot, ze sneller denken, he wij kunnen het; wordt je nooit ingehuurt, alleen je spulletjes(denk ik dan)...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
15-6-2003 20:13

Roytje schreef:

- 2xk112--------= 420
- 2xstatieven---= 100
- versterker----= 440
- mixertje------= 160
- mic en kabels = 100
je vergeet 1 van de duurste dingen... je muziek! ik wil niet eens weten wat mijn muziek collectie nu allemaal bij elkaar kost... denk dat ik dan van mn stokkie ga...
Music is what feelings sound like...
RoyStandaard Lid
15-6-2003 20:14
Ik verhuur mijn muziek meestal nooit erbij als ik apparatuur verhuur.
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
15-6-2003 20:16
hmm, sorry te snel gelezen, d8 dat het je prijs voor het draaien was... (ben nog een KLEIN beetje brak van defqon)
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)