Forum > Geluid

Cdmappen

(129 reacties. Pagina 5 van 13)
Moderator(s): Dré
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
16-6-2006 11:11
hoe doen jullie dat dan met draaien???? ik leg nu namelijk het hoesje van de cd die erin zit opzij, zodat ik nu niet dat hoesje weer in de case op meoet zoeken. maar hiermee gaat dat dus niet?

wouter
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
16-6-2006 11:54

joep poep schreef:

hoe doen jullie dat dan met draaien???? ik leg nu namelijk het hoesje van de cd die erin zit opzij, zodat ik nu niet dat hoesje weer in de case op meoet zoeken. maar hiermee gaat dat dus niet?

wouter
je geeft t een kwart-draai zodat het "uitsteekt" uit de rest. Zo blijven je cd's ook steeds op dezelfde plaats zitten wink ;)
Joep poepStandaard Lid
16-6-2006 12:45
AH, dus elk hoesje kan 90 graden draaien?
MaaartenStandaard Lid
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
16-6-2006 12:46
Om precies te zijn, 1/8e draai.

Daarnaast heb ik mijn slappa's nog, en ze zijn al wat ouder aan het worden. Logotjes gaan eraf. En het stof is op sommige plaatsten naar de kl*te. Maar mij cd's blijven nog steeds erg netjes beschermd:). En daar gaat het om.
Joep poepStandaard Lid
16-6-2006 20:53
misschien moet ik het ook maar eens overwegen. ik ben al een hele tijd opzoek naar een case die aan mijn wensen voldoet, maar misschien is dit toch een stuk handiger.... welke raden jullie me aan?

wouter
Mark_dabombStandaard Lid
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
16-6-2006 22:31
Of gewoon (kost wel ruimte) de tracklisten NAAST de cd's doen (dat doe ik namelijk bij mijn map). Heb overigens zelf de opus map en die gaat wekelijks mee en géén problemen!
Joep poepStandaard Lid
19-6-2006 09:47
ja dat zou ook nog kunnen. alleen ik heb veel dubbelaars dus dat gaat wel veel ruimte kosten....
PimWStandaard Lid
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
19-6-2006 12:31
Ik gebruik ook cd-mappen, vooral vanwege de mobiliteit. Ik vouw de papieren hoesjes zodanig dat de tracklist netjes achter de cd in het betreffende mapje gestopt kan worden. Bij cd's waarbij de tracklist belaberd te lezen is (wordt blijkbaar kunstzinnig gevonden?!) print ik gewoon een extra tracklist uit via de freedb.org database. Ook bij dubbelcd's doe ik dit, zodat achter iedere cd een goed leesbare tracklist zit. Dit werkt uitstekend voor mij. Nadeel is wel dat je dit moet bijhouden wanneer je nieuwe cd's koopt.

Wat ik ook een groot voordeel vind (en wat Sylvia ook al zei in dit topic of in een ander gerelateerd topic), is dat je meteen 8 cd's voor je neus hebt liggen wanneer je een 'bladzijde' omslaat.

Wat ik ook vaak doe, wanneer ik al een aantal nummers vooruit heb 'uitgedacht' om te gaan draaien: de betreffende cd's voor 1/3 deel laten uitsteken in de map, dan vind je ze daarna direct weer terug.

Een ander nadeel is dat een cdmap meer statisch is dan een cdkoffer. Je kunt niet even snel een extra cd ergens tussendrukken, daarvoor moet je alle cd's een plekkje opschuiven in de map en dat kost tijd (pielwerk). Slim indelen van de map (met voldoende tussenruimte om uit te breiden) is dus wel aan te raden. Daar ben ik nu wel achter gekomen, vandaag wordt de map namelijk opnieuw ingedeeld hier laugh :D . Bij een cdkoffer gaat dit een stukkie sneller omdat je dan met hele jewelcases werkt.

Al met al werken cdmappen toch fijner voor mij: de mobiliteit en het overzicht tijdens het draaien wegen voor mij zeker op tegen de genoemde nadelen.
RobbieBStandaard Lid
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
19-6-2006 14:40
Wat ik doe is de hoesjes van internet halen (of inscannen als ze nog niet online staan) en dan in photoshop aanpassen zodat ze 12 bij 9 cm zijn. Hierdoor heb je aan de bovenzijde een beetje ruimte om de cd eruit te halen EN beschadig je je originele hoesjes niet!
En tsja, ik ken m'n cd-mappen van voor naar achter zowat van buiten dus terug vinden is niet vaak zo'n probleem. Overigens als je hem eruit haalt onthoudt je toch wel waar je hem er ongeveer uit hebt gehaald, want het is niet zo dat je hem een half uur later pas terug stopt, meestal al na 3 minuten ofzo..
Bij dubbelaars pak ik zeg maar de voorkant en achterkant van het hoesje en doe cd1 achter de voorkant en cd2 achter de achterkant. Ik zal eens kijken of ik v/d week even een fotootje kan schieten om het hier te laten zien.
En ik hoorde dat het goed klonk..
RobbieBStandaard Lid
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
19-6-2006 14:41

PimW schreef:

Een ander nadeel is dat een cdmap meer statisch is dan een cdkoffer. Je kunt niet even snel een extra cd ergens tussendrukken, daarvoor moet je alle cd's een plekkje opschuiven in de map en dat kost tijd (pielwerk). Slim indelen van de map (met voldoende tussenruimte om uit te breiden) is dus wel aan te raden. Daar ben ik nu wel achter gekomen, vandaag wordt de map namelijk opnieuw ingedeeld hier laugh :D . Bij een cdkoffer gaat dit een stukkie sneller omdat je dan met hele jewelcases werkt.
Of je koopt een UDG of Caselogic map waarbij je de bladzijdes er uit kunt halen ;)
En ik hoorde dat het goed klonk..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)