Video draadloos verzenden
(39 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-1-2004 Laatste: 29-10-2024 Berichten: 430 | 15-6-2006 07:14 |
Sluit die magnetron dan nog wel helemaal lekker af? Of heb je zo'n oud studentenhuis barrel dat zo lek is als een mandje? | |
The return of the BoomBap | |
MauriceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-11-2012 Berichten: 731 | 15-6-2006 09:48 |
is je beamer draadloos nou zo'n enorm voordeel? wij hebben gewoon een video kabeltje de truss in lopen en kan nou niet zeggen dat dat vervelend is of meer werk oplevert. met een draadloos systeem heb je weer 2 kastjes nodig die beide weer een adapter hebben en een signaal kabeltje. moet je weer kwijt in/bij je case. en in je truss.. lijkt mij meer werk. plus dat het altijd minder betrouwbaar is dan gewoon een kabeltje. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 15-6-2006 09:50 |
Ik denk niet dat het gaat om een simpele afstand video-operator <-> trussje erboven. | |
Light Image | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 15-6-2006 10:12 |
Die liggen er wel. Kabeltje van huiskamer naar slaapkamer is geen probleem op zich (maar dit was makkelijker ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
MauriceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-11-2012 Berichten: 731 | 15-6-2006 10:28 |
JeroenVDV schreef: Ik denk niet dat het gaat om een simpele afstand video-operator <-> trussje erboven. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 15-6-2006 10:58 |
De truss staat in de zaal en de switcher bij de DJ. Is dus toch wel lastig (en een heel eind, over de vloer, via de statieven omhoog etc.). De ontvanger monteer ik gewoon aan de bracket waarmee de beamer aan de truss hangt, compleet met adapter en powercon. Da's dus geen extra werk. De zender monteer ik in de flightcase waar de dvd-spelers en de videoswitcher in zitten en dat geeft dus ook geen extra werk. Al met al wel een redelijke tijdsbesparing. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
Me_myself_and_iStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-8-2004 Laatste: 12-2-2009 Berichten: 175 | 15-6-2006 15:40 |
maurice schreef: is je beamer draadloos nou zo'n enorm voordeel?Als het steeds wordt verplaatst is dat haast zeker. Als je een paar minuten per keer kan besparen is dat een enorm voordeel. Ook in vaste opstelling kan het een voordeel geven. Ik was pas bij de TU/e (dacht iniedergeval, even vergeten welke school). Hier hadden ze mooi een beamer met draadje opgehangen. Lekker een eigen kabelgoot daar gemaakt en dan een dure kabel van 20M daardoorheen en toen konden ze het niet eens goed aansluiten omdat ze niet de standaart computer gebruikte. er moest dus een extra beamer komen. In eerste opzich lijkt het een besparing, maar tel eens de kosten van die kabel + de kosten van de zelfbedachte kabelgoot. het maken en ophangen van die goot kostte zeker een uurtje of twee, waarschijnlijk langer. dat moet je eigenlijk dan ook rekenen. Dan vallen die kosten van de zender in het niets. Ook bij ons op school hetzelfde idee gedaan maar dan net wat erger. Die man had ook zelf een constructie bedacht om het op te hangen. nadelen: veel groter dan als je het koopt. Zag er zeker niet uit. onafgewerkt. Duurder, want je moet zijn uren tellen. zo'n ophangding voor een simpele beamer kost bij Nedis haast niks. Kosten van de kabel. Minder flexibel. maurice schreef: met een draadloos systeem heb je weer 2 kastjes nodig die beide weer een adapter hebben en een signaal kabeltje.Gewoon inpluggen in de computer en klaar. Geen probleem als het net wat anders moet, ook geen probleem met een splitter als je twee beamers nodig hebt. Bij een hoop (kleine) drive-ins tellen ze niet de uren, maar als je dat wel doet is draadloos vaak veel goedkoper. | |
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;) | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 15-6-2006 16:01 |
me_myself_and_i schreef: Bij een hoop (kleine) drive-ins tellen ze niet de uren, maar als je dat wel doet is draadloos vaak veel goedkoper.De Pa kabel loopt naar de mengtafel in de zaal, kabel is volledig aangesloten. Heb dus geen zin in extra losse kabels, dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik zowel de beamer als DMX draadloos heb. (bediening hiervan staat dus bij de mengtafel) Martin. | |
kvm entertainment | |
GeitEx Lid Uit: Nederland Sinds: 9-3-2006 Laatste: 13-8-2006 Berichten: 257 | 15-6-2006 19:23 |
iets minder video, en iets meer DMX, is draadloos versturen naar een carré een aanrader? ik had het zo in gedachten: - 1x 8 meter boven DJ booth, met een draadloze DMX zender aan het einde. - 1x carré in zaal met draadloze ontvanger, en een terminator in het laatste apparaat. Zo loopt er nl weer 1 kabel minder | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 15-6-2006 19:40 |
Die moeite voor 1 DMX-kabel die je prima door de lucht kan trekken? Harting voor dimmers en/of voeding moet sowieso naar de carré toe? Ik vraag me daarnaast af hoe vaak jij een trusscarré in deze opstelling gebruikt. | |
Light Image |