AKG C 419
(26 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 7-5-2006 16:21 |
Dat kan een optie zijn, overleg wel even met die jongens, kijken wat zij ervan vinden. | |
Vergeet niet te lachen | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 7-5-2006 17:11 |
Dj Mark schreef: Wat mij net te binnen schiet: UB40. Die lui hebben ook blazers, maar hoe worden zij versterkt?Gewoon een standaard dus, met sm58: UB 40 Vergeet echter ook niet dat bij grote concerten het geluid volledig wegkan. Juist de wat kleinere ruimtes op "bescheiden" volume geven problemen. Martin. | |
kvm entertainment | |
LarzzzieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-7-2003 Laatste: 30-10-2012 Berichten: 307 | 7-5-2006 18:58 |
De discussie over de klank van een sm58 die de een wel en de ander niet geschikt en of passend vind wil ik hier niet aangaan. Het werkt in de meeste situatie's waar ik kom prima. Tis ook net hoe je het geheel afregeld. Een c419 werkt zoals al eerder gezegt prima en heeft een nette klank, maar dit schiet alleen op in grotere omgevingen. Kleinere zalen zullen de blazers altijd de overhand hebben. De kunst is dan om het als een strak geheel te laten klinken door de rest van de band netjes te mixen. Het moet te doen zijn maar vergt enige kennis en ervaring. Persoonlijk zou ik het natuurlijke geluid van een blaasinstrument als een trompet, niet verknallen door er een demper zoals die van yamaha tussen te zetten... | |
BarbaraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2005 Laatste: 30-9-2009 Berichten: 439 | 7-5-2006 19:37 |
Blazers van ub40 hebben tegenwoordig beltpacks zodat ze rond kunnen huppelen, zou best wel eens kunnen met c419's. Als ik zin heb bekijk is het wel even op de dvd | |
Potverdorie | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 9-5-2006 15:00 |
C419's hebben wij er ook een lading van in de verhuur. Prima micjes inderdaad voor blazers etc. Alleen hoe ze zich gedragen in kleine ruimtes geen idee eigenlijk Vraag me vooral af of het in kleine ruimtes wel nut heeft om zo'n blazer uit te versterken, die gaan vaak hard zat . Wellicht dat t ook verstandig kan zijn zo'n instrument niet te dempen en gewoon te laten voor wat het is, dus ook niet uitversterken? Zullen de blazers zich misschien wel qua volume iets moeten gaan aanpassen. Je kan er dan sowieso een C419 aanhangen, dan kan je 'm alsnog gebruiken als t past in de zaalmix, zoniet laat je 'm uit. Let op hier spreekt een licht-miep die dit soort geintjes liever overlaat aan de geluidsmensen, maar dit is dan ook wat ik opvang van hun als ik weer eens van die gekke vragen over het hoe-en-wat ga stellen bij dit soort klussen. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
MauriceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-11-2012 Berichten: 731 | 9-5-2006 15:40 |
blazers gaan over het algemeen idd vrij hard, laatst drie blazers gehad. hier vielen ze toch iets te veel weg. ook opgelost met een paar sm58s op statief. ging best goed. door een heel fanatieke blazer bleek dat voor nood zelfs mogelijk is twee blazers te vangen met één mic.. maar handig nope ze staan niet stil genoeg om het knap uit te mixen en je moet er dus continu op letten.. | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 9-5-2006 16:02 |
OmErta schreef: Onlangs heb ik eens gespeeld met een demper die in tegenstelling tot de gewone tin en cup mutes wel bedoeld was om gewoon stil te spelen, dempte zowat alles en was een 3.5 jack uitgang aan om jezelf te horen of uit te versterken (meen begrepen te hebben dat het ontworpen was om in stille ruimtes toch te kunnen oefenen). Weet wel niet meer welk merk het was. Dit zou een mogelijke oplossing kunnen zijn maar dit moet de trompetist dan willen. Klank bleef verrassend goed bewaard was een beetje andere manier van spelen maar na een kwartiertje spelen was ik er al aan gewend.[edit] zoiets bedoel ik dus. Dacht nochtans dat het geen yamaha was dat ik in mijn handen had maar vind niet echt een andere dus mogelijks vergis ik mij. Als ik er aan denk zal ik 'm eens vragen naar zijn ervaringen qua klank/gewicht e.d. Mag dan wel een trombone zijn, maar 't zal toch een indicatie geven. Als dit een beetje te doen is qua klank/gewicht zou het me zelf nog best wel een oplossing kunnen lijken. Ben je meteen van de kwestie van het dempen af, want ik heb geen idee hoe je dat anders zou moeten aanpakken als die trompettisten alle kanten op bewegen. Gewone dempers geven inderdaad veeel te veel klankvervorming (kan soms wel leuk effect geven, maar niet hele avond ). | |