Forum > Licht

examenstunt

(64 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
12-4-2006 21:12

Geit schreef:

* was even vergeten dat rook opstijgt, en niet netjes een rondje zwemt *
Komt bij dat er in een school meestal flink wat zelfsluitende deuren in gangen zitten.
Light Image
PatrickKStandaard Lid
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
12-4-2006 21:23
Zowiezo is dit niet haalbaar zonder toestemming en medewerking van de schoolleiding.
Elke school heeft tegenwoordig wel een BMI, en als ze optische melders gebruiken gaat die zeker af.
En aangezien je zelf geen zones mag uitzetten (ga ervan uit dat je geen OP'er ben van de betreffende locatie), zal dat door een medewerker gedaan moeten worden.
Ook kan ik mij zo voorstellen dat de brandweer bij een schoolgebouw met zoveel leerlingen toch enige eisen gaat stellen aan de hoeveelheid toezicht die er moet zijn bij uitschakeling van een of meer zones.
Het idee van Cyber Tom om het te combineren met een brandoefening zou kunnen, maar ik ben bang dat je op zo'n dag niet bepaald een realistische ontruiming kan verwachten.

Overigens hoeven ontruimingsoefeningen zeker niet vooraf aan iedereen aangekondigd te worden, maar dan wel aan de BHV'ers.
Die kunnen dan bij het optreden van een echte calamiteit op de juiste manier reageren.
Niet echt iets wat je ad-hoc een uurtje van te voren regelt, en zeker niet als leerling.

Aula onderbubbelen zou dan nog een beter idee zijn, maar ook dat zou ik even overleggen...

@Jeroen: DMX4ALL printje zeker ;-)
-- Let's do it my way and get it right the first time --
GigoloStandaard Lid
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 17-8-2024
12-4-2006 21:25

JeroenVDV schreef:

Komt bij dat er in een school meestal flink wat zelfsluitende deuren in gangen zitten.
Die kun je meestal wel open zetten, even snel 3 mannetjes de school insturen om al die deuren open te laten zetten.
Maar dan nog, dan krijgt zelfs een roadie x-tream het niet voor elkaar alle gangen en verdiepingen van een school vol te krijgen met rook, dan heb je toch echt meerdere machines nodig.

Overigens vind ik het een slecht plan, er kunnen veel ongelukken door rook veroorzaakt worden.

Bij ons hebben ze een keer de hele school vol met balonnen gestopt, mits je er echt veel hebt geeft dat een geweldig effect!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
12-4-2006 21:28
Wel eens nagedacht over de aansprakelijkheid bij ongelukken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
12-4-2006 21:40

PatrickK schreef:

Overigens hoeven ontruimingsoefeningen zeker niet vooraf aan iedereen aangekondigd te worden, maar dan wel aan de BHV'ers.
Juist niet aan een BHV'er het is immers de bedoeling dat juist deze personen(en) iets leren van een dergelijke (paniek) situatie.

Verder kan ik dit niet bepaald een "stunt" vinden.

Martin.
kvm entertainment
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
12-4-2006 21:42
Ik denk dat de toppicstarter misschien al wel genoeg gewaarschuwt is voor het mogelijke risico dat er aan verbonden is..
Hij vroeg eigenlijk om een technische mening en meer als 75% van de berichten gaat over het mogelijke gevaar dus volgens mij weet hij het nu wel... Maar of hij al een oplossing weet voor z'n eigenlijke vraag?
exit night into LIGHT
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
12-4-2006 21:44
In sommige gevallen kun je maar beter mensen tegen zichzelf beschermen (en in dit soort gevallen ook andere mensen tegen hen).
Ik denk dat het maar beter is dat hij op deze vraag geen goed antwoord krijgt, ga je een kind van 10 ook uitleggen hoe hij krachtstroomkasten/-snoeren in elkaar kan zetten?
Darth Crossfader
PatrickKStandaard Lid
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
12-4-2006 21:46
@KVM:
Zeker in dit geval lijkt het mij toch verstandiger om het maar wel te doen.

In het snel ontruimen van een gebouw zijn de bhv'ers niet de beperkende factoren, de overige aanwezigen destemeer.
Ga ik er wel vanuit dat we met gemotiveerde bhv'ers te maken hebben...
Je kan er natuurlijk voor kiezen om ze niet in te lichten, en dat kan ook een goede oefening zijn.
Zeker als ze los gaan met een brandblusser razz :p

De oplossing voor zijn oorspronkelijke vraag was al vrij snel gegeven: gouden gids.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
12-4-2006 21:53

PatrickK schreef:

@Jeroen: DMX4ALL printje zeker ;-)
Nee, een LitePuter DX-404 dimmer die niemand wilde kopen laugh :D
Light Image
GrooveloverStandaard Lid
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
12-4-2006 22:21

GoeieGast schreef:

En bij ons heeft deze grap iemand een gebroken nek gekost. Persoon is er bovenop gekomen maar heeft nauwelijks nog een stem over. Leuk idee, zeker doen.
Hehehe,
Wisse Smit?
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Afgesloten topic