Forum > Licht

1000 watt op DMX barren!

(52 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
8-1-2006 23:18
Als jij 4000 Watt (4 Pars full-on) op 1 16A groep houdt dan zeg ik: bofkont! Maar voor hetzelfde geld slaat je zekering er wel een keer uit.

Wat de DMX-barren kunnen hebben staat hier boven dacht ik perfect beschreven:
5A per kanaal (1150W)
16A per bar, dus het totaal over die 4 kanalen (3560W)
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
8-1-2006 23:36

total tommy schreef:

Nu ziten 4 Parren van 1000 watt ook op 1 bar met anologe dimmers.
Deze werken bij Full-on ook altijd nog, geen zekering die eruitslaat of wat dan ook!
Alleen worden die dimmers meestal gevoed met 32A krachtstroom sneaky :V
Total tommyStandaard Lid
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
9-1-2006 07:52
Wij zitten vaak bij locaties waar geen krachtstroom aanwezig is, Ik heb nog nooit meegemaat dat er een zekering gesprongen is door het licht wat er op is aangesloten!

Ik denk dat het wel goedgaat zoals enkele anderen ook wel beschreven, Wat ik alleen niet wil is de lampen tot 80% laten branden, dit zou ik zonde vinden!

Full-on vind niet niet zo'n belangrijke iets dus kan daarmee wel zonder! happy :)
MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
9-1-2006 08:15

total tommy schreef:

Wij zitten vaak bij locaties waar geen krachtstroom aanwezig is, Ik heb nog nooit meegemaat dat er een zekering gesprongen is door het licht wat er op is aangesloten!

Ik denk dat het wel goedgaat zoals enkele anderen ook wel beschreven, Wat ik alleen niet wil is de lampen tot 80% laten branden, dit zou ik zonde vinden!

Full-on vind niet niet zo'n belangrijke iets dus kan daarmee wel zonder! happy :)
MVG,
Tom van Duuren
lekker duidelijk? 4kw op een dmx bar kan gewoon NIET, er zijn ook 850? watt lampen die in een par 64 kunnen...
dan hoef je niet te dimmen en kan je toch full on wink ;)

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
9-1-2006 11:19

DJ Bastisito schreef:

[Alleen worden die dimmers meestal gevoed met 32A krachtstroom sneaky :V
geef de stekker maar een naampje. kan ook 16 of 64 wezen. of 20 of 37 aangezien die fase's belast maximaal belast kunnen worden met 20A geloof ik zal er waarschijnlijk een 32A stekker aankomen.

martijn schreef:

Dat brommen is normaal.

weet ik maar is nogal irritant als je bijvoorbeeld een bar(ren) gebruikt tijdens een spreker, o.i.d. vind ik persoonlijk laugh :D
DjmouseStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
9-1-2006 12:06

maurice schreef:

DJ Bastisito schreef:

[Alleen worden die dimmers meestal gevoed met 32A krachtstroom sneaky :V
geef de stekker maar een naampje. kan ook 16 of 64 wezen. of 20 of 37 aangezien die fase's belast maximaal belast kunnen worden met 20A geloof ik zal er waarschijnlijk een 32A stekker aankomen.snap niks van je verhaal, zou je het misschien duidelijk kunnen uitleggen, heb zelf namenlijk nog nergen s een 37A CEE krachtstroom aansluiting gezien...

fase's die maximaal belast mogen worden met 20 ampere en waar een 32A stekker aanzit? dan doe je zelf iets verkeerd emt het kabels maken geloof ik...

dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
9-1-2006 13:14
Hij bedoelt waarschijnlijk dat er ook krachtstroomaansluitingen zijn die in de stoppenkast met minder afgezekerd zijn dan dat de soort aansluiting mag hebben.
MauriceStandaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
9-1-2006 13:25
idd was nogal een beetje onduidelijk al probeerde ik eigenlijk duidelijk te zijn. de stroom die je voert hangt af van de belasting en wat je maximaal kan voeren is afhankelijk van hoe het spulletje is afgezekert. ik nam aan dat de geen die 32A poste dat opmaakte uit de stekker die eraan zit. en probeerde alleen even aaan toe te voegen dat helemaal niks zegt over wat de stromen in de apparatuur nou zijn. volgens mij is de maximale belasting in de meeste dimmerpacs per fase 20A
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
9-1-2006 14:35
De Botex-barretjes zijn officieel niet geschikt voor gebruik met 4 parren van ieder 1.000 Watt.

Ten eerste gaat daarmee de totale belasting over de 16A heen. De bar zal je niet snel beschadigen (die mag totaal 16A hebben, bij meer zal -in ieder geval na een tijdje- de zekering in de groepenkast eruit klappen), maar dat is natuurlijk geen handige situatie.

Ten tweede stoort de bar bij hogere belasting. Dat is ook de reden dat de EU-belastbaarheidsnorm lager is dan de China-norm.

Dus: als je dit doet klapt er waarschijnlijk af en toe een zekering uit, je belast deze low-budget bar helemaal tot de limiet, hij stoort op het geluid en je overschrijdt de officiële belastbaarheidsnorm. Voor mij reden genoeg om het af te raden. Het is een beetje te vergelijken met het overbelasten van je statieven: het blijft nog wel staan, maar het is niet de bedoeling en je bent niet echt goed bezig.

Als je persé 1kW-lampen wil gebruiken op een dmx-bar dan heeft IES daar geschikte barren voor, die zelfs tot 2,5 kW per kanaal gaan. Daar hangt alleen een iets ander prijskaartje aan...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
9-1-2006 15:01
De max CE belasting voor die DMX barren per kanaal was geloof ik maar een ampere of 2. Boven deze waarde gaan ze harder op het net storen.
500watt lampen eraan hangen kan nog wel vind ik, maar 1000watters is toch echt met de limieten flirten. Het zal wel werken, maar de betrouwbaarheid zal wat verminderen en je hebt meer kans dat je af en toe eens een triac van de dimmer opblaast. Voor disco toepassingen zal in praktijk een 16A groepje voor 4parren van 1000watt het wel houden, maar bij lange continu belichting zal ie idd afhankelijk van de karakteristiek van de automaat na enkele seconden tot enkele minuten eruit gaan.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light

Terug naar forum Reageer (zonder quote)