Forum > Zelfbouw Speakers

Een laagkast van 17kilo.......

(77 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
25-4-2005 12:30
Misschien een goed idee om een dubbele SB te maken happy :)
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
25-4-2005 12:57
Dat zie ik wel zitten razz :p, een sb220, heb jij deze, Sis, tekeningetje ashamed :$
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SisStandaard Lid
25-4-2005 13:10

ivo2 schreef:

Dat zie ik wel zitten razz :p, een sb220, heb jij deze, Sis, tekeningetje ashamed :$
Ik moet dringend even naar Beringen "APEX" om deze sub te beluisteren wink ;)
Het grote probleem is dat ik bij god geen idee heb wat er daar inzit , kwa speakers angry
Het ergste is nog dat ze niks loslaten bij EAW angry angry laugh :D
In ieder geval Ivo, ze gaan een dubbele sb150 niet bijhouden, zeker niet met processor laugh :D laugh :D
sis
SisStandaard Lid
25-4-2005 16:02
OM even terug te komen op de zaak ( topic )
Jongens, beginner DJ's enz...
Deze sub is de werelds beste 15"sub laugh :D
Even alles op een rijtje zetten !!!!!!!!!!!;::::::::::::::
1 )zééeer compact
2))voor één persoon goed handelbaar
3 )geeft voldoende druk / kast
4 )Het is een origineel EAW ontwerp
Wat moet je hier nog aan toevoegen !!!!! niks laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
sis
That_Dj_SjokkieEx Lid
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 27-6-2005
25-4-2005 16:13
Als je portomonee nu ook 17 kilo weegt hoeveel weegt hij naar de aanschaffing van deze subjes? laugh :D Oftewel wat kost zo'n setje? happy :)
Hardcore is a feeling that's inside of us, it's the key of paradise!
TimmelStandaard Lid
Sinds: 26-10-2004
Laatste: 9-7-2007
25-4-2005 16:21

sis schreef:

1 )zééeer compact
Wat moet je hier nog aan toevoegen !!!!! niks laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
sis

Hoeveel versterkervermogen heb je nodig voor de RCF en de B&C? Zijn deze ook in 4ohm-versie te verkrijgen? Zijn er buiten het vermogenverschil nog andere verschillen tussen deze speakers, vb. klank. En wat voor een meerwaarde geeft die EAW-processor?

Aan Ivo,

Heb je de TBX100 al kunnen testen in deze kast?
Als je 2000W op deze speaker zet, gaat die lichte kist dan niet zo'n beetje stuiteren of uit elkaar rammelen?
Niet genoten is altijd mis!
SisStandaard Lid
25-4-2005 16:45

timmel schreef:

sis schreef:

1 )zééeer compact
sis

Hoeveel versterkervermogen heb je nodig voor de RCF en de B&C? Zijn deze ook in 4ohm-versie te verkrijgen? Zijn er buiten het vermogenverschil nog andere verschillen tussen deze speakers, vb. klank. En wat voor een meerwaarde geeft die EAW-processor?

Aan Ivo,

Heb je de TBX100 al kunnen testen in deze kast?
Als je 2000W op deze speaker zet, gaat die lichte kist dan niet zo'n beetje stuiteren of uit elkaar rammelen?
De RCF kan makkelijk 1000 watt aes op zijn donder krijgen !
DE B&C tbx100 nog een pakje meer !!!
De meerwaarde van een EAW processor is niet te onderschatten !!!!
Daar is ie ook voor gemaakt happy :)
En die meerwaarde ligt hem vooral in de EQ instellingen van die processor shocked 8O
Jammer dat hij zo duur is !!
Voor die prijs heb je 10 x een DAP speaker angry
Het is gewoon maar want je gewent bent hé
sis
Ivo2Ex Lid
25-4-2005 17:21
Als een kast goed in elkaar is gezet, rammelt deze echt niet uit elkaar. Met vol vermogen zal deze kast wel van zijn plaats trillen maar zelfs de Punisher, met zijn 55 kilo, "loopt" van zijn plaats, www.new-line.nl/forum/read/?t=10374&p=4
Erg indrukwekkend was een test cd met zeer laag frequent muziek materiaal erop, bij deze enorme explosie van basdruk schoof daadwerkelijk de hele kast met topje erop centimeters achteruit door de druk die aan de voorkant werd geproduceerd!
Ik heb de TBX100 in de kast geladen, de druk op je borst tot 20Mtr was echt ongeloofelijk, en dan had ik nog niet het max vermogen erop wat deze speaker kan verwerken.
Als je een procesor heb, ik heb de lem dx24 gebruikt, kan je nog veel meer uit deze kast halen, zonder procesor of alles op 0, klink deze combinatie ook al zeer, maar dan ook zeer goed.
De kast, ik bouw ze voortaan iets anders, de bracing kan nog geoptimaliseerd worden en qua hoogte nog iets erbij ivm stapelen, en de baspoort anders, ga ik binnenkort op mijn webwinkel verkopen, de voorbereidingen zijn al druk in gang (100 toppen, 40 monitoren en 60 laagkasten aan het bouwen). De prijs, casco, zal dan rond de 160euro zitten. Ik hou je op de hoogte.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
SisStandaard Lid
25-4-2005 17:48
Kijk, kijk , Ivo heeft het lekker voor elkaar happy :)
wedden dat dit subkastje een topper wordt wink ;)
Ivo , bouwen maar laugh :D
Ohja , voor de liefhebbers heb ik de juiste processor instellingen van EAW razz :p
sis
Ivo2Ex Lid
25-4-2005 18:01
Wil je mij die eens mailen, ga ik dit van het weekend eens proberen. Zaterdag koninginen dag, en dan staat de set in een cafe.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)