Forum > Off-Zone

Waarom wil iedereen DJ worden

(122 reacties. Pagina 9 van 13)
Moderator(s): Dré
MancieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 17-5-2005
Berichten: 2
8-4-2005 13:09
Een allround dj komt volgens mij wel makkelijker aan de bak, al heb ik ook liever eentje me zen eigen stijl.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-4-2005 13:33

teknoknights schreef:

En tot slot de specifieke stijl deejay die helemaal zijn ding doet en daarbij heel veel aandacht geeft aan de technische kant van het draaien.
Het verschil tussen een dj die er voor zichzelf staat en een dj die er voor zijn publiek staat.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
8-4-2005 13:36

Sylvia schreef:

teknoknights schreef:

En tot slot de specifieke stijl deejay die helemaal zijn ding doet en daarbij heel veel aandacht geeft aan de technische kant van het draaien.
Het verschil tussen een dj die er voor zichzelf staat en een dj die er voor zijn publiek staat.
Ik weet dat ik van de eerste keer veel te hoog wil grijpen door al meteen enkel op eigen stijl toe te leggen en zo.. maar dat heeft ook te maken met het feit dat platen duur zijn.

Ik wil er staan voor mezelf (ontken ik niet) en voor het publiek.
In het land der techno zijn er namelijk genoeg techno'people... en ik ben ervan overtuigd dat ik binnen mijn stijl genoeg variatie kan brengen om ze te amuseren.
Voor mezelf dus? ja;.. voor het publiek? ja, voor het publiek die zelf beslist om naar techno-feestjes te gaan. Ik probeer ook echt wel dingen in m'n set te steken waarvan ik weet dat ook de niet-die-hard-techno'er ze apprecieert en goed vindt.
Of ik daarin zal slagen? Tot nu toe wel.. maar draai ook nog relatief weinig de laatste maanden. De tijd zal het uitwijzen wink ;)

groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
8-4-2005 13:38

mancie schreef:

Een allround dj komt volgens mij wel makkelijker aan de bak, al heb ik ook liever eentje me zen eigen stijl.
Dat klopt als een bus inderdaad...
toch ben ik ervan overtuigd dat er ook allround-dj's zijn waarvan "allround-style" gewoon hun stijl is... dat zijn dan dj's die 1 genre te saai vinden en zelf ook wat variatie nodig hebben denk ik. Ook leuk toch?

grtz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
8-4-2005 13:39

Basement-club schreef:

@ teknoknights Kan me helemaal in jou filosofie vinden. wink ;)

btw België is ook wel het land van de echt dancemuziek. Hoewel Belgische dance een stijl op zich is vind ik.
Ja, dat België ook het land van de dancemuziek is;. dat vind ik dan weer een grote tegenvaller laugh :D Maar da's persoonlijk natuurlijk...
In elk geval.. als ik spreek met iemand uit Frankrijk of Engeland... het enige wat ze ALLEMAAL zeggen is:
"you live in belgium? shocked 8O Lucky you!!! My dream is to play in Belgium"
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
8-4-2005 15:56
Allround of niet allround. Het maakt qua draaien geen moer uit (ik doe beiden). Het gaat er altijd om om het op dat moment aanwezige publiek te pakken. Het rijtje van Tom gaat ook daar op. Allround makkelijker aan de bak? Valt wel mee. Er is meer vraag naar, maar er zijn ook heeeel veeeel allround DJ's. Onderscheiden blijft ook hier belangrijk.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
8-4-2005 16:02

djmarkje schreef:

Elcee schreef:

DJ's zijn vaak sukkels, die zich onzeker voelen op feestjes, maar wel van feestjes houden. Daarom kiezen ze ervoor om de muziek te draaien, hebben ze immers iets te doen ipv onzeker rondlopen en naar meisjes kijken en niks durven. Dat is precies hetzelfde als bij muzikanten.
Oh ja; ze houden ook van muziek.
Oh ja 2; ik ben niet zo'n DJ laugh :D
Het 1e stuk heb je geen gelijk in, als je dj bent sta je voor het publiek alle aandacht op jouw gericht en als je onzeker bent doe je dat niet.
Ben ik het niet mee eens. De grootste entertainers, artiesten en podiumbeesten zijn vaak erg onzekere mannetjes of vrouwtjes die hun ontlading halen uit optreden.
Dj double bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 6-8-2005
Berichten: 8
8-4-2005 20:17
Nu ben je stoer als je DJ bent, maar als je naar een paar jaar geleden kijkt, toen waren het eigelijk alleen de audio nerds die dj waren
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 9473
9-4-2005 01:11
ook een allround dj kan een eigen stijl hebben.
Ik beweer regelmatig een eigen stijl te hebben sneaky :V

Ik ben redelijk all round, maar ik draai toch ff anders dan de gemiddelde dj die ik tot nu toe heb gezien.

Maar ja, dat zullen jullie allemaal wel van jezelf vinden laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
9-4-2005 19:29
ik ben beide... laugh :D @BB
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)