Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 3 van 24)
Moderator(s): Dré
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
9-3-2003 21:46
Zoals iedereen ben ik begonnen met:
-2 lichtorgels
-1 looplicht
-1 rookdoos
-1 ufo [150W]
-1 50cm spiegelbol+motor
-1 pinspot met kleuren wiel
Dit alles staat nu op zolder in de weg.
Het afgelopen jaar heb ik een 2X120W amplifier en 2 120W boxen en nog een paar boxen naar hun grootje gebracht shocked 8O sad :( angry angry, en een mengtafel gekocht [Samick SM-122] die nu alweer te koop staat.

Ik heb in 2002 alleen maar in apparatuur geinvesteerd en dit is dus mijn huidige set:
8X par56
8X par36
1X T4 met statief
1X colormoon [250W]
1X tripple derby
1X easy scan
En nog wat dingen, maar dit jaar wil ik ook veel gaan investeren, zoals een Scenesetter of iets verglijkbaars en Eminence Kappa subjes en als het kan nog veel meer wink ;)

Groeten, Bob
Dj romaStandaard Lid
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
1-4-2003 19:22
ik ben begonnen met 4 boom boxen van de gamma en een hifi versterkertje looplicht moonflowertje enz enz laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
D'n huisschilder
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
9-4-2003 22:15
mijn eerste spulletjes:
2x Gemini CDJ20
Gemini UMX9
carver + altai verster
2 JB tops, en 2 lem subs
(daar draai ik nu dus mee wink ;)

eerst draaide ik altijd met spullen van iemand anders, dat was een vaag (en stroef!) 19" 5 kanaals mengpaneel met EQ (alleen op de uitgang, heel kansloos dus) en 2 hifi CD spelertjes...

zaterdag is mn 1e 'optreden' met mn nieuwe gear... happy :)
Music is what feelings sound like...
EdieEx Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
15-4-2003 17:30
Mijn eerste spulletjes...

In 1996 kreeg ik (gratis) een kei oude hifi-radio en twee welbekende hifi-boxen die voor mij toen nogal groot waren! Een platenspeler, een tape-recorder en tuner. Dit heb ik echt helemaal opgedraaid tot ik...

in 2000 ook alweer (gratis) een hele, hele, hele oude en afgerammelde versterker kreeg met enorme koelblokken die amper de 50 Watt haalde!!! En een Gemini mixer (4-Kanaals, gebruik ik nou nog steeds!) en een 12 bands JVC equalizer met een DENON tuner.

Ergens in die tijd heb ik twee Marquant (is ie weer) boxen gekocht. Niet bij de Makro, maar bij Megapool in Heerlen stonden ze ook! voor F 79.00 per stuk.

Ook heb ik van de overburen een 2 X 150 Watt phillips versterker met bijhorende boxen overgekocht, deze gebruikte ik een hele tijd en vond ze redelijk hard gaan, maar spelen nog perfect en mooi!

In 2002-2003 heb ik o.a. een skytec 2100 versterker gehaald en nu twee JBL SF25 boxen. Ben aan het kijken voor een nieuwe en betere versterker.

Alles heb ik weggedaan alleen heb ik nu nog de Gemini mixer (werkt correct en goed!) de JVC qualizer, Skytec 2100 versterker, Marquant boxen (gaan binnenkort de schroothoop op) en phillips boxen (gaan mooi op m'n kamer staan) en de rest heb ik allemaal weggesmieterd!!! O,ja: en een SkyTec basbox (zelfgemaakt) die 2 X 300 Watt max haalt. Een 1 meter lange kist die wel 40 kilo weegt (dit is kl*te om te vervoeren!) Maar die JBL boxen vallen reuze mee, met wieltjes tenminste...

Van licht heb ik niet zoveel: (het boeide me niet zoveel, nu nog niet echt) 4 Halogeen 150 Watt kleuren lampen (komen nog eens 4 bij!) Een 2 X 300 Watt mushrome flower, SkyTec miniflower, 700 Watt F-80 rookmachine met afst.. en een grote 50 Watt flitser met blacklight (1 meter lang ongeveer).

Maar ik heb meteen even een vraagje: de apparatuur die jullie hebben, zetten jullie (als jullie een feestje hebben gehad of ergens moesten draaien) de apparatuur dan weer op je kamer, of hebben jullie buiten een hok ofzo? Ik moet alles weer naar boven slepen, en dat is best vermoeiend...
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
MartijnVIP Lid
Laatste: 3-7-2024
16-4-2003 15:20
met het draaien ben ik nog niet zolang bezig. het begon toen een jongen uit mijn klas een fuif gaf. toen was ik 12. mijn maat was ook geintersseerd in geluid. samen zijn we daar naartoe gegaan om te draaien. en van het een komt het ander dus later in het jaar weer op een fuif. daarna kwam het bij mij pas eigenlijk echt. ik wilde gaan kijken voor een paar goede boxen. toen heb ik afgelopen zomervakantie 2 dap mc 15's gehaald. daarna heb ik in november gekeken voor een goede versterker(daarvoor gebruikte ik een koda, zo'n huis tuin en keukending)ik heb toen een dap mission 800 gekocht. toen ik de versterker kocht had ik problemen met het volume(ging niet hard). dat kwam omdat hij rechtstreeks met de computer was verbonden en die geeft een te lage uitgangsspanning. dus ben ik teruggegaan. dat is me toen uitgelegt en ik heb meteen naar een mixertje gekeken. de behringer mx1604a. dat vond ik een mooi ding voor z'n geld. toen ik eindelijk het geld had en em wilde halen hadden ze em niej meer. sad :( ze hebben em toen voor me besteld. na maanden was ie er nog niet. toen zag ik achter de balie een andere behringer staan:de behringer mx1804x. daar zat een effectprocessor in. ik heb em toen geleend om uit te proberen. ik heb hem ook in die week meegenomen naar een feest. kom je aan het eind van het feest erachter dat de linkse masterfader et niet goed doet. ik ben terug naar de winkel gegaan en zij zouden hem opsturen. dat duurde weer een paar maanden. ik heb toen maar besloten om verder te kijken, en kwam bij de dap live 16 uit. alleen daar zat weer geen effectprocessor in. toen hebben ze mij een aanbieding gedaan om een mooie effectproseccor en de live 16 voor 400,- te kopen. daar ben ik op ingegaan. en dan gaat je rookmachine ineens stuk. dat was een simpele f-80 van skytec. toen ik die kocht keek ik niet verder rond en kocht em voor weinig geld. even later heb ik een antari z-800 gekocht. nu heb ik eindelijk wat goeds(hoop ik). mijn maat zorgt vaak voor het licht alhoewel ik er ook mee bezig ben. voor alle spullen: www.doublepower.tk happy :)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
BobWStandaard Lid
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
16-4-2003 20:51
Martijn, jullie hebben een mooie site, een beetje rommelig misschien, maar zeker niet slecht.
Het enige wat ik heb aan te merken dat er op je site staat dat je een capaciteit van 120 mensen hebt, maar ik denk dat dat helaas toch een stukje te hoog gegrepen is, zie het niet al kritiek, maar als een advies, dat als je een feest van 120 man hebt en je komt er op het moment dat je op locatie bent achter dat je het niet gaat redden qua apparatuur zit je toch echt met een probleem wink ;)

Groeten, Bob
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
16-4-2003 21:59
leuke set martijn, maar waas zijn je cd spelers
heb je net een dure mixer gekocht heb je geen cdspelers... sad :(

verder vind ik dat blok op je truss waar een harting uitkomt erg mooi (jammer dat je dan allemaal draden daar hebt hangen)
hoe heb je het gemaakt?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
MartijnVIP Lid
20-4-2003 12:12
er komen nog VEEL foto's bij. thnx voor de complimenten. inderdaad hebben we een delorean dubbele cd-speler. ben nog hard bezig.(vooral met sparen) razz :p k ga van de week weer 2 blacklights halen(120 cm) en ben bezig 2 backgroundlampen te scoren maar par 56 is erg duur sad :( en dan nog dimmers, multikabel, etc. agjah. ben pas 13.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
20-4-2003 12:14
dat blok heb ik zelf gemaakt jah. als je wilt kan ik je wel wat foto's sturen. gewoon een raamwerk met latten gemaakt en daar 2 plaatjes triplex overheen. stopcantacten erin en klaar ben je. eigenlijk heel simpel. wink ;)
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 31-10-2024
20-4-2003 12:21
Leuke site Martijn
je bent goed op weg voor je 13
(ik ben ook pas 13 hoor laugh :D)
Mijn site (www.lightshock.tk) is niet up-to-date want ben bezig aan een verbeterde versie, eentje die duidelijker is.
Maar verder ben ik bezig vanaf mijn 11de ongeveer ...

Mijn geschiedenis van de website !

Tot mei 2000 was ik al een disco gek, maar het bleef altijd een grote droom, Rond mei 2000 wilde ik er toch iets van deze droom maken en begon met te verdiepen in de wereld van een drive-in show. Er werd dat jaar dan ook veel gebruik gemaakt van de oude Hifi apparatuur van mijn vader. Op 20 September was ik jarig en verzamelde geld om zo disco lampen te kunnen kopen ! En 21 December stapte ik trots de winkel uit met mijneerste professionele discolampen waaronder een rookmachine en een Colormoon X.

In 2001 werd er veel gekocht en verkocht, Zo werd er eerst een klein mengpaneel gekocht van Phonic die snel daarna weer vervangen werd door een mengpaneel van het merk Realistic met 'Sound effects' Er werden ook twee 'power boxen' van het merk Acoustic gekocht en een een aantal disco lampen waaronder een Blacklite en twee kleine stroboscopen. Snel daarna werden de kleine stroboscopen vervangen door een zwaardere van het merk Geni en het Realistic mengpaneel werd verkocht en daar kwam een JB-systems Premium voor in de plaats. Daarna kocht ik een T-statief voor de lichteffecten.

In 2002 Wilde ik het serieuzer aanpakken en kocht diverse lichteffecten waaronder een Mushroom en een minimoon, er werden ook 4 spots gekocht en drie controllers, Ik ging dat jaar voor de vierde keer op Vakantie naar Amerika en kocht een Bellenblaasmachine ! Ook werden de oude hifi cd-spelers vervangen door nieuwere. En werd de oude hifi versterker vervangen door een Harman Kardon hifi versterker én werden de 'Power boxen' vervangen door Pa boxen van Wharfedale ! Verder werd er een lichtbrug aangeschaft en werd het T-statief verkocht.

Inmiddels is het al weer 2003 en zijn we weer flink aan het uitbreiden. De hifi versterker is inmiddels vervangen door een professionele versterker van Skytec, De hifi cd-spelers zijn verkocht en daar is een dubbele cd-speler voor in de plaats gekomen én er is sinds kort een nieuw mengpaneel, De JB-systems mx 6 !

Verder ben ik op 29 maart naar de P.A.-markt geweest en heb weer flink inkopen gedaan ;-) waaronder een nieuwe set spots met DMX controller en statief en een lichteffect. Meer specificaties of meer informatie kun je een bezoekje brengen aan het apparatuur gedeelte.

Ondertussen ben ik bezig met het licht, eerst twee goede controllers, dan een 1500w. strobo en twee scans en dan een mooi trusje en de lichtset is weer compleet wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)