Forum > Opmerkingen

Tweede Hands profiel en geen [TK] oplossing?

(55 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
8-11-2004 00:55
1 x bewerkt. Laatst door Ferdy op 8-11-2004 13:23
Ik zat te bedenken (toen ik zag dat Tom de advertentie regels had aangepast): Mensen die tweede hands wat aanbieden 'vergeten' vaak hun profiel in te vullen, tevens wordt de [TK],[GZ],[TR] of [GR]-tag vaak vergeten.
Het volgende leek mij wel een goed idee: (of het haalbaar is horen we vanzelf, het is een idee en die kan je altijd in de groep gooien ;-)) Als je een Advertentie wilt plaatsen druk je op de 'Nieuw Onderwerp' link, vervolgens krijg je je Bericht-box te zien met daar al ingevuld de regels van het tweede hands forum, je moet eerst die tekst weghalen om je eigen tekst te kunnen typen, de kans is zo groter dat iemand de tekst leest! Of: ipv de regels in de berichtbox te zetten, plaats je de regels boven het nieuwe bericht in dikgedrukt lettertyp.
Omdat de link voor een nieuw bericht voor elk forumgedeelte anders is, lijkt het mij dat dat alleen voor het tweede hands forum aan te passen is maar het coderen zal het lastig maken.

Verder zie je dat mensen de [TK],[GZ],[TR] of [GR]-tag voor hun bericht vergeten te zetten. Misschien is het een idee om naast de Icon-bar in het berichtvenster een checkbox te maken met deze 4 verschillende mogelijkheden (waarvan er natuurlijk maar een aan te vinken is). Voorbeeld: Iemand vult het onderwerp in, vult het bericht in en drukt op 'verstuur', maar omdat hij/zij geen [TK] of een andere optie heeft aangevinkt, krijgt hij een waarschuwing van het forum dat hij even een van die checkboxen aan moeten vinken omdat het bericht anders niet wordt gepubliceerd..

Zo, dat waren de ideeen tot nu toe, commentaar? Kom maar op! sneaky :V Het is alleen de vraag of het ook zo makkelijk te coderen is dan dat het lijkt (en of het idee überhaubt wel wat is).
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
8-11-2004 12:39
Is het niet handiger als je bv ook ziet als je je ergens aan meld dat je een vinkje moet zetten bij de voorwaarden dus dat je die gelezen hebt?
In dit geval dus de regels.
Mvg Mark
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
8-11-2004 13:03

dutchspiders schreef:

Is het niet handiger als je bv ook ziet als je je ergens aan meld dat je een vinkje moet zetten bij de voorwaarden dus dat je die gelezen hebt?
In dit geval dus de regels.
Mvg Mark
Bijna iedereen vinkt het gewoon aan, en dan doen ze het nog fout!
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
8-11-2004 13:17
Inderdaad, het blijft altijd de vraag of iemand de regels leest. Of het nou pop-ups, sticky's, regels in het bericht of iets anders zijn, als iemand geen zin heeft om de regels te lezen is het al snel gebeurt en houdt hij met die regels geen rekening.
IK denk alleen dat de regels in z'n geheel wat duidelijker aan de man kunnen worden gebracht, je wordt nu niet gewaarschuwd bij het posten van een bericht dat je eerst de Advertentie Regels door moet lezen, die als sticky in het tweede hands forum staan. Kortom: ik denk dat er over zo'n sticky te snel heen gelezen word..

Misschien dat het op deze manier WEL lukt!
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
8-11-2004 13:48
dat is inderdaad nog niet zo'n slecht idee (naar mijn idee dan)want ik denk dat een aantal onder ons de regels voor... topics niet doorgelezen hebben, niet dat ik nooit wat fout doe, maar vooral voor het 2e hands topic denk ik dat dit belangrijk is, of dat je gewoon geen topic kan openen voordat je profiel is ingevuld, ik heb verder geen verstand van die html, etc... dus misschien is dit wel helemaal niet mogelijk maar in dat geval horen we het wel, toch? sneaky :V
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
8-11-2004 15:33
Maak dan zo'n keuze menu met [TK] , [GZ] , waarvan je er 1 MOET aan klikken/kiezen,
En dan komt de keuze voor de titel

Zo iets?
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 455
8-11-2004 16:04
Die ideeën zitten allemaal allang in de planning van Dré heren. Er zijn echter belangrijkere zaken in het leven wink ;)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
8-11-2004 16:17

DjFx schreef:

Maak dan zo'n keuze menu met [TK] , [GZ] , waarvan je er 1 MOET aan klikken/kiezen,
En dan komt de keuze voor de titel

Zo iets?
Dat bedoel ik ook met deze zin:

Next schreef:

Misschien is het een idee om naast de Icon-bar in het berichtvenster een checkbox te maken met deze 4 verschillende mogelijkheden (waarvan er natuurlijk maar een aan te vinken is).
Geen idee of Dré het op de planning heeft, misschein heb je wel gelijk, ik heb alleen met de zoekfunctie nog niets gevonden wat er kwa onderwerp/post op lijkt..
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
8-11-2004 16:29
Is al een aantal keren uitgebreid ter sprake geweest (inclusief de gedachte de ikoontjes nu voor iets ECHT nuttigs te gebruiken). Beperkende factor in deze is tijd (want qua programmeren is het niet eens zo gek moeilijk maar wel tijdrovend).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
8-11-2004 16:32
PS: Mocht iemand zich geroepen voelen om [TK] [GV] [GR] [TR] e.d. icoontjes te maken (15 x 15 pixels) dan hou ik me van harte aanbevolen (want m'n eigen klooiwerk zag er niet uit).

Denk daarbij wel aan duidelijkheid (bijvoorbeeld verschillende kleurtjes voor de verschillende opties).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)