Forum > Licht

JB-Systems iMove 5S

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
31-10-2004 23:12
en zo kan je wel alle rommel in huis slepen. een huis is een behoefte, een setje Mh's absoluut niet. neem een setje Winners, en koop over een flinke tijd, als je ook een redelijk budget hebt, een setje kwaliteitsbakken. dan erbij, tussenstappen als deze (neem aan dat je hiermee niet al te lang door zal gaan) kosten gewoon bergen geld. nieuw schrijft gewoon enorm af. nu is dat niet zo heel erg als je met iets toch weer 10 jaar vooruit kan. maar als je dit binnen 1,5/2 jaar wilt verkopen, zal het je vies tegenvallen wat je er nog voor terug kan krijgen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
31-10-2004 23:27
Maar winners zijn ook butget scans, nu volg ik je niet meer.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-11-2004 08:09
Jongens, Jongens...

Hoewel ik de Imove 5S van JB-Systems nog niet gezien heb, heb ik die voorganger hiervan wel gezien, Opzich presteren ze voor het geld niet eens zo slecht en hebben ze zoals Peter al zei een redelijk goede Licht opbrengst die vergelijkbaar is met de JB-Systems Winner Scan.

Toch zou ik je niet aanraden deze Moving head's te kopen, waarom? Als enige extra optie ten opzichte van de Winner Scan is dat ze volledig kunnen ronddraaien, maar optie's zoals RotoGobo's of dergelijke hebben ze niet en dat maakt ze erg beperkt. Zeker omdat de gemiddelde (proffesionele) moving Head's hiermee wel zijn uitgerust.

Zoals Martijn al aanhalde is de afschrijfwaarde erg hoog bij nieuwe producten en als je deze dan al snel beu zou zijn krijg je er niet erg veel meer voor terug, Als je dan toch persee een tussenstap wilt maken omdat merken als Futurelight en GLP gewoonweg te duur zijn kan je dus beter gaan voor een Winner scan omdat deze in aanschaf een stuk goedkoper zijn daar komt bij dat ze tweedehands redelijk gewild zijn en je ze dus nog voor een fatsoenlijke prijs kunt verkopen.

Wat je ook zou kunnen doen is gewoon doorsparen en/of het tweedehands aanbod bijhouden.
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
1-11-2004 10:07
Ik zou ook niet gaan voor de iMove. En dat komt vooral door de Elc lamp. Ze kunnen dan wel fel zijn, maar ik vind de levensduur van die lampjes tegenvallen. Ga dan voor een 150 watt hti lampje, lekker fel en gaan lang mee.
Zelf heb ik de Challenger MkII, Budget spul maar je krijgt wel waar voor je geld. Hij heeft rotating gobo's, snelheid van pan/tilt, enz. Dat zijn toch al wat kleine dingetjes die dat goedkope moving headje leuke functie's geeft.
(maximaal 120 tekens)
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
1-11-2004 12:19

Dj Spider schreef:

Beste Niek, momenteel kun je op onze site alleen de index pagina zien, ik vind het bijzonder kanp dat je daar kan uit opmaken waar wij ons geld in moeten steken.
Wat ik uit deze indexsite wel kan zien, is dat jullie veelvuldig gebruik maken van B en C merken. Daarnaast zie ik wel dat er een aardige basisinstallatie aan licht aanwezig is.

Ik kan mij niet voorstellen dat 15 jarigen feesten van 500 à 1000 personen verzorgen, en vraag mij dan ook zeer af wat jullie - naast de basis installatie - als meerwaarde zien in een paar budget movingheads (want dat zijn het). Steek dus dat geld liever in vervanging van de C merken, en koop in de toekomst fatsoenlijke moving-heads.
Maar je heb zelf nog niet met dit product gewerkt, en je vind het niks om dat de prijs (voor jou) laag is. NOu ik vind het een heel erg groot bedrag 450 euro. Je moet je ook eens in een ander persoon verplaatsen, jongens van 15 jaar die dit voor de hobby plezier doen kunnen geen MH aanschaffen van over de 1000 euro.
Een moving-head die én veel mogelijkheden heeft, én een goede lamp, én betrouwbaar is op de langere termijn, die zul je voor 450 euro niet vinden. Indien je eens een grotere show hebt, zul je deze beesten ook nergens kunnen bijhuren.

Wat je dus doet is (voor jullie) veel geld investeren, maar dit zal je vroeg of laat opbreken. Het beestje gaat kapot, ze zijn niet bij te huren, of de lamp is toch te zwak voor grotere feesten. Het kan best een leuk ding zijn, maar wacht liever 2 jaar en koop iets waar je nog vele jaren extra mee vooruit kan.
You get the point?
You get my (niet kortzichtige) point?
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
1-11-2004 18:30
voor nog minder heb je ook de DJ Scan, heeft en roterende gobo's, en msd-250 lamp, en dat is dus wel geschikt voor grotere zalen. Gebruik ze zelf ook naast de movitec sl-250's en het bevalt prima, ondanks dat het budget spul is!

Denk persoonlijk ook dat je met het blijven kopen+vervangen van dat goedkopen spul, uiteindelijk meer kwijd bent als ff doorsparen, en dan fatsoenlijk kopen. En ja, ik weet ook dat het allemaal prachtig is, en vaak een kwestie van hebbe hebbe hebbe, en wille hebbe, maarja, als je dan na gaat denken....

Heb de fouten aan het begin ook gemaakt, je investeerd vrij veel, in budget spul, maar na n jaar is het niet of slecht te verkopen, daar zit je dan.......

Maar je moet het natuurlijk zelf weten hé wink ;)
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
1-11-2004 19:23

ws soundexpresse schreef:

voor nog minder heb je ook de DJ Scan, heeft en roterende gobo's, en msd-250 lamp, en dat is dus wel geschikt voor grotere zalen. Gebruik ze zelf ook naast de movitec sl-250's en het bevalt prima, ondanks dat het budget spul is!
Futurelight scans en Futurelight scans kunnen twee verschillende apparaten zijn. De SC serie komt van Robe, en de nieuwe DJ Scan is een OEM product met minder gobo's en minder lichtopbrengst. Maar niettemin voor het geld een leuk ding wink ;)
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
1-11-2004 19:29
Als ik scans neem moet ik eerst weer nieuwe statief kopen want scans kan je niet ergens op laten staan die moeten persee hangen.als ik goeie statieven wil kost ook snel 300euro het stuk.
Dan blijft er niks meer over voor scans.
Daarom was mij keuze om deze MH tenemen.
Maar ik kan dus beter een winner scan nemen dan deze MH's?
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
2-11-2004 19:06
nu dat je beter de winner kan nemen zouw ik niet durven zeggen,omdat de winner ook niet meer of minder kan als deze head, een head heeft immers toch meer voordelen dan een scan, bv dat het gemakkelijker is om ze gewoon neer te zetten,hij heeft een berijk van 360° en de mensen vinden het ook "spectaculairder" om zo een ding helemaal rond zien te draaien.
exit night into LIGHT
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-11-2004 19:09

dutchspiders schreef:

Als ik scans neem moet ik eerst weer nieuwe statief kopen want scans kan je niet ergens op laten staan die moeten persee hangen.als ik goeie statieven wil kost ook snel 300euro het stuk.
Dan blijft er niks meer over voor scans.
Daarom was mij keuze om deze MH tenemen.
Maar ik kan dus beter een winner scan nemen dan deze MH's?
Wat je ook zou kunnen doen is eerst sparen voor een goede rigging, denk hierbij aan een set fatsoenlijke Wind-Up statieven en een aantal metertjes truss, hierdoor krijgt je show een stuk proffesionelere uitstraling en dan kan je hierna gaan denken aan een set goede Scans of MH's die je dan ook fatsoenlijk kan plaatsen, want Scan's op statieven vindt ik nog steeds geen gezicht, maar om nu een hoop meer te gaan betalen voor een Moving head die amper mer kan zie ik ook niet het nut van in.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)