Forum > Licht

the winner vs futurelight dj-scan 250

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
6-6-2004 15:12
Ik wil er ook meteen dmx lichtsturing bij kopen. Ik wil later nog wel uitbreiden naar 4 scans en 2 colorchangers. Welk paneel raden jullie aan?
Dieter(Pulse)Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 31-3-2014
6-6-2004 15:58
Ik heb die scans een dik half jaar.
Duurzaam is dus nog moeilijk te zeggen. Is vrij simpel opgebouwd dus hopelijk kan er dan ook niet veel stukgaan happy :)
Bij de eerste test toen bleek er wel een kabel naar de ventilator los te zijn waardoor de scan in protect ging. Gewoon even vastschroeven en opgelost. Verder niets over te klagen, en de sound to light functie met doorlink naar mekaar vind ik ook handig voor de verhuur. Ze hebben ook een goede koeling, maar komt dan ook wel wat lawaai uit.
Verder durft de strobo na langdurig gebruik wel eens niet meer synchroom te lopen maar dat is zo'n kwaaltje dat de meeste budget scans hebben denk ik. Als je de 250hebt zal dat wel niet het geval zijn omdat deze een aparte shutter heeft en niet via het gobowiel strobed.

Maar voor mijn gebruik en mijn budget vind ik het ideale toestellen.
MVG. Dieter Antheunis D.D.A. Sound & Light
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
6-6-2004 16:54
Werken hier al ruim twee jaar met 4 Futurelight SC-380 scans (voorloper van DJ-Scan 250). De SC-380 lijkt mij iets degelijker, mede omdat de dj-scan éen goedkopere, contest look-a-like behuizing heeft.

Anyway: in de twee jaar nog nooit problemen mee gehad. Apparaten werkelijk makkelijk en snel, makkelijk in te stellen. Destijds waren ze nog wat prijziger dan nu, wat maakt dat ik dan vooral voor de Futurelights zou kiezen.

Motieven:
1/
MSD lamp is vele malen feller dan een ELC. Vooral op grotere afstand en in extreem licht of donkere zalen komt dit véél beter over. Output is dus erg OK, maar vergelijking met Robe scans ken ik niet.

2/
Prijs. Prijs van een lampje valt best nog wel mee gezien de levensduur. In al die twee jaar (ruim 20x per jaar gaan ze mee) nog niets vervangen aan lampen. Een ELC is vrij snel versleten (scan maakt een onbewuste harde klap en lampje is vrijwel altijd defect...).

Ook de prijs van scan is erg aantrekkelijk, vooral gezien de normale advies prijs.

3/
Toekomst. Aan een effect met MSD heb je altijd wat. Bij eventuele uitbreiding blijt een MSD, gezien zijn opbrengst, bruikbaar. Zoals al gezegd werd: een ELC valt in het niet bij een paar par64's...

4/
Behuizing / uiterlijk. Een Winner scan met zijn fraaie blauwe strepen doet wel erg goedkoop aan (in mijn ogen in ieder geval). De Futurelight is een goede scan, met een dito uiterlijk. Ook de gemakkelijke bediening is erg ok.

Als laatste: in al die jaren nog maar 1 nadeel aan deze scans kunnen ontdekken: de hoeveelheid graden pan valt mij iets tegen, maar is niet érg hinderlijk.
PowersoundStandaard Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
6-6-2004 18:01

Niek Bolscher schreef:

Werken hier al ruim twee jaar met 4 Futurelight SC-380 scans (voorloper van DJ-Scan 250). De SC-380 lijkt mij iets degelijker, mede omdat de dj-scan éen goedkopere, contest look-a-like behuizing heeft.
De SC-380 is dezelfde als de Robe DJ Scan 250, zoals de Contest SCN-900. Dus eerst effe nadenken als ge iets zegt.
De DJSCAN250 is niet door Robe gemaakt, dus mag je niet de Robe kwaliteit verwachten.
Motieven:
1/
MSD lamp is vele malen feller dan een ELC. Vooral op grotere afstand en in extreem licht of donkere zalen komt dit véél beter over. Output is dus erg OK, maar vergelijking met Robe scans ken ik niet.

2/
Prijs. Prijs van een lampje valt best nog wel mee gezien de levensduur. In al die twee jaar (ruim 20x per jaar gaan ze mee) nog niets vervangen aan lampen. Een ELC is vrij snel versleten (scan maakt een onbewuste harde klap en lampje is vrijwel altijd defect...).
Ik vind de prijs/kwaliteit van een MSD lamp of HQI (en consoorten) veel beter dan ELC of EFR.
Ook de prijs van scan is erg aantrekkelijk, vooral gezien de normale advies prijs.
Welke is deze prijs ?
3/
Toekomst. Aan een effect met MSD heb je altijd wat. Bij eventuele uitbreiding blijt een MSD, gezien zijn opbrengst, bruikbaar. Zoals al gezegd werd: een ELC valt in het niet bij een paar par64's...
Let op, een Futurelight SC-380 en Robe's hebben toch wat meer output dan de DJSCAN.
Als laatste: in al die jaren nog maar 1 nadeel aan deze scans kunnen ontdekken: de hoeveelheid graden pan valt mij iets tegen, maar is niet érg hinderlijk.
Moet je een MH kopen laugh :D
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
6-6-2004 23:22
Moet je een MH kopen laugh :D
Sjeezus Power, wat ben jij bijdehand!

Anyways:

powersound schreef:

De SC-380 is dezelfde als de Robe DJ Scan 250, zoals de Contest SCN-900. Dus eerst effe nadenken als ge iets zegt.
De DJSCAN250 is niet door Robe gemaakt, dus mag je niet de Robe kwaliteit verwachten.
Leuk, maar wie zegt dat ik iets met Robe vergelijk? Ik zeg dat de Futurelight DJ Scan 250 een wat plastic uiterlijk heeft, net zoals de Contest scans destijds. Comprendre? Dus eerst ff lezen voor je iets typt...
Welke is deze prijs ?
Is vast geen advies prijs, maar voor EUR 580,- incl. lamp en BTW zijn ze van jou.
Let op, een Futurelight SC-380 en Robe's hebben toch wat meer output dan de DJSCAN.
Zoals gezegd, ken geen vergelijk met Robe en Futurelight DJ Scan.
PowersoundStandaard Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
7-6-2004 00:36
Anyways:
--------------------------------------------------------------------------------
[citaat van powersound schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

Leuk, maar wie zegt dat ik iets met Robe vergelijk? Ik zeg dat de Futurelight DJ Scan 250 een wat plastic uiterlijk heeft, net zoals de Contest scans destijds. Comprendre? Dus eerst ff lezen voor je iets typt...
Des destijdse Contest scans waren door ROBE gemaakt voor Contest, dus je vergelijkt toch een "Robe" product wink ;)
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)